۱۰ مورد از جالب ترین آمارهای منابع انسانی

آمارهای منابع انسانی

 

بخش منابع انسانی شرکت مجموعه ای از افرادی است که مسئول استخدام، کنترل و آموزش کارکنان هستند. آن‌ها عمدتاً بر روابط کاری تمرکز دارند .  همچنین با تخلفات منابع انسانی، تعدیل نیروها و اخراج‌ها نیز باید برخورد کنند. این بخش برای افزایش عملکرد کارکنان به منظور دستیابی به اهداف و مقاصد استراتژیک کارفرمایان طراحی شده است. از آمارهای منابع انسانی برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر، گسترش ایده‌ها، ایجاد انگیزه در کارکنان و… استفاده می‌شود. این متخصصان با نگاهی به وضعیت موجود و جایگاه شاخص‌های مختلف، می‌توانند خواسته‌ها و نیازهای کارکنان را پیش‌بینی کنند و پیش‌تر از منحنی‌ها حرکت کنند.

۱)تیم‌های پرتحرک شاهد ۴۱ درصد کاهش غیبت هستند.

بنابر ادعای متخصصان گالوپ، واحدهای تجاری بسیار فعال، کاهش ۴۱ درصدی غیبت کارمندان را تجربه می‌کنند. این واحدها شاهد افزایش ۱۷درصدی بهره‌وری، ۱۰درصدی در رتبه‌بندی مشتریان، ۲۰درصدی در فروش و ۲۱درصدی سودآوری بیشتر هستند.

۲) شهرت بد، استخدام را ۱۰ درصد گران‌تر می‌کند.

داده‌های به‌دست‌آمده از اداره آمار کار آمریکا نشان می‌دهد که کارفرمایان بدنام برای پر کردن یک موقعیت شغلی باید حداقل ۱۰ درصد حقوق بالاتری پیشنهاد دهند. البته اگر نامزدها اصلا آن‌ها را در نظر بگیرند! همین داده‌ها نشان داد که نیمی‌از کاندیداها کاملا از کار کردن در یک شرکت با شهرت بد امتناع  می‌کنند!

3.نزدیک به 30 درصد از کارکنان جدید در سه ماه اول کار را ترک می‌کنند.

سه ماه اول حضور یک کارمند در یک شرکت مهمترین زمان برای جذب طولانی مدت او است.

۳) نزدیک به ۳۰ درصد از کارکنان جدید در سه ماه اول کار را ترک می‌کنند.

حفظ کارکنان یکی از مسائل جدید منابع انسانی است. تصمیم یک کارمند برای ترک کار به دلایل مختلفی می‌تواند پیش بیاید که برخی، تحت تأثیر منابع انسانی نیستند. به عنوان یک قاعده کلی، حمایت از کارکنان در توسعه و به چالش کشیدن آن‌ها برای رسیدن به اهدافشان، می‌تواند انگیزه‌ی بیشتری برای مقابله با چالش‌های جدید برای آن‌ها ایجاد کند.

۴) ۷۴درصد از کارکنان جدید فکر نمی‌کنند که به پتانسیل کامل خود رسیده اند.

کارفرمایان چگونه می‌توانند سطح اثربخشی کارکنان جدید را افزایش دهند؟ پاسخ در فرآیند آموزش و توسعه نهفته است.  طبق آمارهای منابع انسانی سال ۲۰۲۰، حدود ۴۰ درصد از کارکنان استخدام شده که آموزش ضعیفی دریافت کرده اند، در سال اول کار خود را ترک کردند. اجرای موفقیت آمیز فرآیند آموزش و توسعه، نیازمند در نظر گرفتن موارد خاصی مانند آموزش فنی، تیمی، مهارت‌ها و… است.

 

۵) ۶۱درصد از کارکنان تازه استخدام شده فرآیند آموزش فرهنگ شرکت را نمی‌گذرانند.

آمارهای منابع انسانی در سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که بیش از نیمی‌ از کارکنان پس از شروع یک شغل جدید هرگز در مورد فرهنگ شرکت آموزش نمی‌بینند.  این مسئله می‌تواند منجر به مشکلات زیادی شود. زیرا آموزش‌های فرهنگی به کارکنان کمک  می‌کند، ارزش‌ها و مأموریت شرکت را دقیق‌تر شناسایی کنند و کار گروهی کارآمدتری بسازند.

۶) ۸۰ درصد از کسب و کارهای کوچک از نرم افزارهای منابع انسانی استفاده می‌کنند.

یک مطالعه منتشر شده توسط کَپترا (Capterra) در نوامبر ۲۰۲۰ در ایالات متحده نشان داده، امروزه ۸۰٪ مشاغل کوچک از نرم افزارهای منابع انسانی استفاده می‌کنند یا قصد دارند در یکی دو سال آینده از آن استفاده کنند. این یک تغییر گسترده در گرایش به سمت فناوری و تکنولوژی در این حوزه است. این یکی از هزاران حقایق و ارقام منابع انسانی است که نشان می‌دهد، در حال حاضر سازمان‌های بیشتری از صفحات گسترده (spreadsheets) منابع انسانی که مانع رشد کسب‌وکارها می‌شود، اجتناب می‌کنند.

۷)فرسودگی شغلی مسئول تقریباً نیمی‌از گردش مالی است.

فرسودگی شغلی به معنی فروپاشی جسمی یا روانی افراد، ناشی از شدت کار زیاد و یا استرس است. مطالعه ای توسط کرونوس نشان داده که ۴۶ درصد از رهبران منابع انسانی می‌گویند: ” فرسودگی کارمندان عامل بیش از نیمی از گردش مالی سالانه‌ی نیروی کار است”. در حالی که همه‌ی این رهبران، چنین سطح بالایی از تأثیر منفی را گزارش نکردند، ۹۵ درصد آن‌ها همچنان موافق هستند که فرسودگی شغلی واقعاً بر حفظ کارمندان تأثیر می‌گذارد.

۸) ۷۵ درصد از مدیران بخش جذب نیرو، برای استخدام از نرم افزارها استفاده می‌کنند.

پیدا کردن فرد مناسب برای یک موقعیت شغلی سخت‌ و سخت‌تر می‌شود، اما نرم‌افزارهای استخدام می‌توانند به یافتن مناسب‌ترین نامزدها کمک کنند. نرم افزارهای استخدام می‌توانند فرآیند استخدام و دسترسی به داده‌ها را بسیار آسان‌تر کنند. به همین دلیل، آمار استخدام مدیریت منابع انسانی ادعا می‌کند، ۷۵درصد از پرسنل منابع انسانی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

تیم‌های فراگیر 80 درصد عملکرد بهتری دارند.

تیم‌های تشکیل شده از افرادی ویژگی‌های مختلف عملکرد بهتری خواهند داشت.

۹)تیم‌های فراگیر ۸۰ درصد عملکرد بهتری دارند.

بنابر آمارهای منابع انسانی اعلام شده توسط دِلویت (Deloitte) استرالیا، تیم‌های فراگیر ۸۰ درصد بهتر از همتایان خود عمل می‌کنند. منظور از فراگیری یک تیم، تشکیل شدن آن از افرادی با مهارت‌ها، تحصیلات و ویژگی‌های فردی مختلف است. این بدین معناست که تنوع، ارزشی بیش از یک سهم در برآورده کردن رضایت کارمندان دارد. علاوه برآن نتایج بهتری نیز ارائه می‌دهد. برخی از کارفرمایان سعی می‌کنند با استفاده از تاکتیک‌هایی مانند “سی وی‌های کور” (Blind CVs) برای حذف سوگیری‌های ناخودآگاه از درون سیستم استخدام، به طور طبیعی نیروهای کاری متنوع‌تری جذب کنند.

۱۰)اگر فرآیند درخواست شغلی بسیار پیچیده باشد، ۶۰ درصد کاندیداها از تکمیل آن صرف نظر می‌کنند.

بیش از نیمی از متقاضیان پس از مواجهه با پیچیدگی و طولانی بودن فرآیند جذب برای یک موقعیت شغلی، از آن صرف نظر می‌کنند. آمار منابع انسانی در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد، عامل دیگر انصراف، عدم شرح و توصیف روشن موقعیت شغلی بوده. پر کردن درخواست‌های شغلی آسان و حصول اطمینان از داشتن یک دید کلی روشن از همه مسئولیت‌ها، می‌تواند نقش مفیدی در فرآیند استخدام داشته باشد. همچنین این مورد، تجربه مثبتی برای نامزدها ایجاد کند.

نتیجه

تیم‌های منابع انسانی در حال حاضر از آمارهای منابع انسانی برای تصمیم گیری بهتر و درک نوع تأثیر کار بر افراد استفاده  می‌کنند. این به پرسنل این بخش اجازه  می‌دهد تا برنامه‌هایی برای بهبود انگیزه و اثربخشی کارکنان شرکت طراحی کنند. با کار بر روی سطح رضایت و بهره وری کارکنان، کسب و کارها می‌توانند خود را در جایگاهی با سود بالاتر قرار دهند. استفاده از نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی مانند هدف سنج به کسب و کارها کمک می‌کند تا آمار و گزارش‌های دقیق‌تری از شرایط خود داشته باشند و تصمیماتی موثرتر با سودآوری بالاتر بگیرند.  علاوه برآن همان طور که دیدیم اغلب کسب و کارها با امواج تکنولوژی همراه شده و از نرم افزارها برای وظایف بخش منابع انسانی خود استفاده  می‌کنند. در عصر مدرن هرچه زودتر به این تغییرات تن دهیم، در بازار پیشرو و مطرح‌تر خواهیم بود.

منابع

https://www.peoplehr.com/en-gb/blog/8-interesting-hr-facts-and-figures-for-2021/

https://legaljobs.io/blog/human-resource-statistics/

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماخدماتتماس
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است