۶ سایت کاربردی اسکرام: بهترین منابع برای تیم های چابک


در این مقاله سعی کرده ایم بر اساس منابع موجود در حوزه مدیریت چابک و اسکرام، بهترین و معتبرترین آن‌ها را به علاقه مندان پیشنهاد کنیم. وب سایت‌های زیادی در زمینه‌ی چابک وجود دارد که محتواهای آموزشی مختلفی در این زمینه ارائه می‌دهند و استفاده از آن‌ها برای اعضای تیم اسکرام و سایر علاقه‌مندان این حوزه می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. تنوع زیاد این سایت‌ها، افراد را برای پیدا کردن معتبرترین منابع سردرگم می‌کند. در ادامه می‌خواهیم مجموعه‌ای از کاربردی‌ترین منابع و سایت‌ها درحوزه اسکرام را به شما معرفی کنیم که برای یادگیری متد چابک بسیار مفید هستند و استفاده از آن‌ها نیز رایگان است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد و بتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

متد چابک

The Scrum Guide

راهنمای Scrum نوشته کن شوابر و جف ساترلند، پایه ‌گذاران متد اسکرام، است که نسخه فعلی آن شانزده صفحه دارد. پیشنهاد می‌دهیم حتما این راهنمای کوتاه اما کاربردی را مطالعه کنید. در ادامه لینک دانلود نسخه اصلی آن قرار داده شده است.

دانلود نسخه اصلی Scrum Guide.

 

Agile Alliance

در بخش منابع این سایت تعداد زیادی پادکست، ویدیو، کتاب و محتواهای ارزشمند دیگر می‌توانید پیدا کنید. که اکثر آن‌ها به صورت رایگان در دسترس هستند. اگر به حوزه اسکرام علاقه‌مندید حتما به این سایت سر بزنید.

سایت Agile AllianceInfoQ

مأموریت InfoQ، “تسهیل گسترش دانش و نوآوری در توسعه نرم افزار حرفه ای” است و این سایت به عنوان یک مرجع عالی عمل می‌کند. تعداد زیادی مقاله، ارائه، مصاحبه و کتاب وجود دارد که می‌توانید دریافت کنید. در ادامه ۲ نمونه از محتواهای مفید سایت که استفاده از آن‌ها را شدیدا پیشنهاد می کنیم، معرفی می‌شود:

کتاب Scrum & XP from the Trenchesاثر هنریک کنبرگ

کتاب Do Better Scrum اثر پیتر هوندرمارک.

 

Scrum Body of Knowledge

ScrumStudy یک سازمان آموزشی اسکرام است. این سایت شامل چندین منبع رایگان از جمله مقاله‌ها و وبلاگ‌ها است. راهنمای SBoK یک کتاب ارزشمند و کاربردی ست که می‌توانید در این سایت آن را پیدا کنید. SBoK در ۳۴۲ صفحه در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است که می‌توان به عنوان یک بانک اطلاعات و کتاب مرجع اسکرام مورد استفاده قرار بگیرد. البته پیشنهاد ما این است که ابتدا با Scrum Guide که در بخش اول معرفی کردیم شروع کنید. اما اگر می‌خواهید اطلاعات جامع تر و بیشتری درباره ی اسکرام کسب کنید، این کتاب یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست.

سایت ScrumStudyScrumLab Open

Scrum Inc شرکت جف ساترلند از بنیان گذاران متد اسکرام است که در قسمت ScrumLab Open منابع آنلاین و محتوای آموزشی رایگان ارائه می‌دهد. فیلم‌ها، مقالات و وبینارهایی وجود دارد که همه به صورت رایگان در سایت در دسترس هستند.

 

در آخر می‌خواهیم یکی از سایت‌های مفید فارسی که در زمینه اسکرام و  مدیریت چابک تولید محتوا می‌کند، معرفی کنیم.

۶.هدف سنج

در بخش مقالات این سایت می‌توانید از مطالب کاربردی، در زمینه مدیریت چابک و اسکرام و حتی زمینه‌های مرتبط مثل مدیریت وظایف، مدیریت زمان، برنامه ریزی OKR و … ارائه شده است، استفاده کنید. OKR نیز یک مدل برنامه ریزی چابک در شرایط عدم قطعیت است که به راحتی و با سرعت قابلیت به روزرسانی و تغییر استراتژی  را دارد. با استفاده از لینک زیر، می‌توانید از راهنمای جامع OKR که تیم هدف سنج به طور اختصاصی برای کاربران خود تدوین کرده است به طور رایگان بهره ببرید.

برای آشنایی بیشتر با روش OKR اینجا کلیک کنید.

دانلود راهنمای گام به گام شروع کار با OKR

این راهنما را بارها مرور کنید و موارد گفته شده را در راستای موفّقیت OKR ها در سازمان‌تان پیاده‌سازی کنید.

 

سایت هدف سنج

در ادامه لینک دو نمونه پیشنهادی از مقالات اسکرام هدف سنج را قرار می‌دهیم:

۱.چگونه تیم‌های اسکرام موفق می‌شوند؟

۲.برنامه ریزی اسپرینت در اسکرام

برای شروع کار به طور عملی با OKRها می‌توانید از نرم افزار OKR هدف سنج استفاده کنید و یک دوره ۱۵روزه رایگان از تیم هدف سنج هدیه بگیرید.

برای شروع رایگان کلیک کنید.

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماخدماتتماس
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است