چطور کارمندان با پتانسیل را به کسب و کار خود مشتاق کنید؟

کارمندان با پتانسیل

کارمندان با پتانسیل


در بازار کار فعلی، کارمندان حرفه و با پتانسیل بسیار مورد تقاضا هستند. در نتیجه برای عقب نیفتادن از رقبا لازم است باید بدانید که چطور کامندان با پتانسیل را به کسب و کار خود مشتاق کنید.

برای جذب کارمندان مورد نظر با خود را از سایر رقبا متمایز کنید. نشان دادن این که سایر افراد با پتانسیل بالا در کنار شما هستند، مشوق خوبی است. همین طور نشان دادناینکه افراد در کنار شما پیشرفت کرده اند و به جایگاه شغلی مورد نظرشان رسیده اند نیز کمک کننده است.

حنما این سوال برای شما پیش آمد که چگونه متمایز باشیم. در ادامه نکات تمایز برای اینکه بدانیم چطور کامندان با پتانسیل را به کسب و کار خود مشتاق کنید، را برمی شماریم.

وضوح، اعتقاد و فرصت های شغلی را ارائه دهید.

برای اینکه کامندان با پتانسیل را به کسب و کار خود مشتاق کنید، باید آنچه را می خواهد به او ارائه دهید. ماموریت ها را برای آن ها شفاف کنید. بین آن ها و کارمندان خود ارتباط برقرار کنید تا اطمینان یابند که آنچه شرکت انجام میدهد، مهم است.

هم چنین بیان واقعیت سازمان بوسیله ویدیو و یا ارتباط با رهبران می تواند موثر باشد.

انعطاف پذیر و منحصر به فرد باشید

همان طور که میدانید دیگر مدل سنتی پاداش و جبران خسارت در سازمان ها جوابگو نیست. پس برای اینکه کارمندان با پتانسیل را به کسب و کار خود مشتاق کنید، وجود تعادل در سازمان را نشان دهید. یعنی نشان دهید که شما برای تعادل در زندگی کاری و شخصی افراد ارزش قائل هستید.

اجازه دور کاری و یا اجازه کار در محیطی باز، می تواند این ارزشمندی را به افراد نشان داد.

از کارمندان خود به عنوان سفیران برندتان استفاده کنید

افراد سازمان، چه رهبران و چه کارمندان، می توانند سفیر استعداد و برند شما باشند. آن ها می توانند با افراد با پتناسیل بالا، به عنوان سفیر، ارتباط برقرار کنند.

هم چنین تولید محتواهای غنی و ارائه فرهنگ سازمانی شما نیز میتواند در جذب افراد مفید باشد.

ارزش پیشنهادی کارمندان خود را بشناسید

اگر به دنبال این هستید که کارمندان با پتانسیل را به کسب و کار خود مشتاق کنید، باید ارزش کارمندان خود را ارائه دهید. برای این کار باید هر روز ارزش پیشنهادی را با ماموریت و چشم انداز سازمان مطابقت و بیان کنید.

همان طور  که نام ها به یک برند تبدیل میشوند، در سازمان نیز باید کارمندانی، برند محسوب شوند. این برند علاوه بر داشتن تمامی مشخصات مورد نظرتان، بایدارتباط قوی نیز با سایرین داشته باشد.

مخاطب هدف خود را خیلی خوب بشناسید

پنجمین راهکار  برای اینکه کارمندان با پتانسیل را به کسب و کار خود مشتاق کنید، شناسایی مخاطب است. شما باید استخدام افراد را یک معامله و فروش بدانید. حال باید مشخص کنید چه چیزی برای ارائه دارید. سپس مخاطبان خود را بشناسید و محصول خود را ارائه دهید.

در نتیجه به موارد زیر دست می یابید:

  • قرار گرفتن برند تان در مرکز دید مخاطبان هدف
  • تبلیغ فرهنگ سازمانی تان
  • انعکاس نیازها، مهارت ها و استعداد ها در ارتباط با برندتان

تجربیات و چرخه زندگی افراد را درک کنید

شهرت سازمان شما در تصمیم گیری افراد موثر است. این که یک سازمان در زمینه درک کارمندانش شهرت یابد، افراد بیشتری را جذب میکند.

اگر افرادی که سازمان را ترک کرده اند، به این ویژگی اذعان کنند، اثر بهتری در جذب افراد خواهد داشت.

کارمندانتان را در الویت قرار دهید

یکی دیگر از راهکار هایی که میتوانید کارمندان با پتانسیل را به کسب و کار خود مشتاق کنید، الویت دهی است. شما باید به کارمندان خود نشان دهید که به آن ها اهمیت می دهید. سپس مشاهده میکنید که آن ها نیز به یکدگیر و مشتریان اهمیت خواهند داد.

برای ایجاد حس الویت و اهمیت تنها پاداش های معمولی کافی نیست. محیط کاری سرشار از اعتماد و احترام و حفظ این فرهنگ نیز لازم است.

نتیجه این فرهنگ، تنها بر مشتاق شدن افراد با پتانسیل برای همکاری با شما نیست. بلکه کارمندان حاضر در سازمان نیز به معرفی اینگونه افراد به سازمان نیز می پردازند.

  اهداف خود را شناسایی و بیان کنید

با شناسایی و بیان اهداف خود میتوانید کارمندان با پتانسیل را به کسب و کار خود مشتاق کنید. شرکت های هدفمند افراد مستعد بیشتری را جذب میکنند زیرا ارزش منحصر به فردی را برای سازمان و فرد، به ارمغان می آورند.

هدف مشخص میکند چه کاری را و چرا باید انجام دهید. در نتیجه باعث میشود سایرین برای رسیدن به اهداف انگیره گیرند. سپس باعث میشود آن ها به عضویت در سازمان و تیم ها علاقه مند شوند.

از رسانه ها و فضای مجازی به نفع خود استفاده کنید

با استفاده از رسانه ها و فضای مجازی میتوانید در دید بسیاری از افراد باشید. هم چنین داوطلبان همکاری با شما، ابتدا به صفحات مجازی تان سر میزنند. سپس سعی میکنند با کارمندان تان ارتباط گیرند و نظرشان را جویا شوند. در نتیجه کنترل تصویری که از سازمانتان به نمایش در می آید، بسیار مهم است. یک تصویر خوب می تواند افراد مستعد با پتانسیل بالا را جذب سازمان شما کند.

در آموزش سرمایه گذاری کنید

با آموزش افراد میتوانید کارمندان با پتانسیل را به کسب و کار خود مشتاق کنید. زیرا آنها آموزش را جز جدا نشدنی کار خود میدانند. شما می توانید با ایجاد تجربه های جدید و جذاب و بالا بردن تعاملات، بدین مهم دست یابید. این کار باعث بالا رفتن وفاداری افراد نسبت به سازمان خواهد شد.

استراتژی جذب استعداد ها را تایید کنید

مهم است که قبل از استخدام بیان کنید که استراتژی شما در جذب استعداد ها مناسب است. یکی از راه ها این است که دریابید چرا کارمندان با پتانسیل تان جذب سازمان شما شده اند. سپس سعی کنید آن ها را بهبود و توسعه بخشید و به فرهنگ سازمانی خود تبدیل کنید.

معتبر باشید

آخرین راهکار برای اینکه کارمندان با پتانسیل را به کسب و کار خود مشتاق کنید، معتب بودن است. برای جذب افراد، نمایش راه نیندازید. بسیار مهم است که فرد مسیر خود را بشناسد و بتواند هوشمندانه تصمیم بگیرد. وضوح و شفافیت در هر دو سو، می تواند موثر باشد.

کلام آخر

کلام آخر اینکه برای کسب مهارت های گفته شده نیاز به آموزش و پشتیبانی دارید. هدف سنج، جایی است که میتواند شما را ارتقا دهد و پشتیبان شما باشد. هم چنین با استفاده از نرم افزار okr هدف سنج میتوانید اهداف خود را به طور مناسب و شفاف مشخص کنید. در نتیجه آن، گام بلند و موثری در جذب افراد با پتانسیل بردارید.

https://www.forbes.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماخدماتتماس
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است