از OKR اشتباه استفاده نکنید!!!!!!!!!!

 

OKR چیست؟ همه چیزی که باید در مورد برنامه ریزی OKR بدانم چه چیزهایی هستند؟

OKR روشی است که گوگل با آن به موفقیت رسیده، ما هم اگر میخواهیم به سبک گوگل رشد کنیم و به غول شکست ناپذیر صنعتمان تبدیل شویم باید از OKR ها استفاده کنیم.

OKR از دهه ۱۹۷۰ میلادی شروع شده است. این مفهوم توسط اندی گروو شکل گرفت، اما توسط جان دوئر، که یکی از اولین سرمایه گذاران گوگل بود، محبوبیت پیدا کرد. OKR به سرعت مورد توجه گوگل و شرکت هایی مانند LinkedIn ،Twitter ،Dropbox ،Spotify ، Airbnb و Uber قرار گرفت.

قاعده OKR جان دوئر، قرار است یک هدف مشخص کند، که به سوال “چه چیزی می خواهم انجام دهم؟” پاسخ دهد، و نتایج کلیدی، که “نحوه رسیدن به آن اهداف” هستند را نیز دربرمیگیرد. بنابراین، با OKR ، یک هدف تنها چیزی نیست که می خواهید به آن دست یابید؛ بلکه باید شامل راهی برای اندازه گیری تحقق آن باشد.

اهداف و نتایج کلیدی (OKR) یک چارچوب تعیین هدف است که به سازمان ها کمک می کند تا اهداف را تعریف و نتیجه را پیگیری کنند. OKR ها از یک هدف یا چشم انداز پشتیبانی می کند که باید الهام بخش و انگیزشی ، قابل اندازه گیری، انعطاف پذیر، شفاف و کاملا کیفی باشند. همچنین، OKR ها به کسب و کارها کمک می کنند تا اهداف، غالباً جاه طلبانه، را تعیین کنند و بعد از آن برای دستیابی به نتایج در طی دوره کاری سه ماهه تمرکز کنند.

اما

OKR ها در هدایت منابع انسانی هم نقشی دارند؟ OKR ها الهام بخش کارکنانمان می شوند یا  انگیزه ی آنها را در نطفه خفه می کنند؟

در این وبینار به این سوال ها پاسخ داده شده است همچنین نقش OKR ها در ارزیابی عملکرد کارکنان را بررسی کرده ایم. شما می توانید همه این موارد را در فیلم بالا مشاهده کنید.

 

هدف سنج با افتخار ارائه دهنده کارگاه های آموزشی رایگان در زمینه OKR و KPI است. آرمان ما در هدف سنج بهبود دانش عمومی در مورد مسائل روز حوزه برنامه ریزی است. شما با کلیک کردن روی تصویر زیر میتوانید از نزدیک ترین کارگاه های آموزشی ما مطلع شوید. کافی است روی تصویر زیر کلیک کنید.

کارگاه های آموزشی OKR
خانه درباره ماخدماتتماس
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است