اجرای فرایند مدیریت عملکرد در سازمان با متد OKR

 

OKR به روزترین شیوه ای است که غول های استارتاپی جهان برای اطمینان کامل از دستیابی به اهدافشان ، از آن استفاده می کنند. اما OKR چیست؟

اهداف و نتایج کلیدی (OKR)  یک چارچوب تعیین هدف است که به سازمانها کمک می کند هدف – یا اهداف – را تعریف کنند و سپس نتیجه را ردیابی کنند. اهداف و نتایج کلیدی(OKR) با ایجاد اهداف بلند پروازانه و نتایج قابل پیگیری در سه ماهه گذشته ، به تعیین اهداف سطح بالا و قابل اندازه گیری برای تجارت شما کمک می کند.

تعریف اجزای OKR :

  • هدف (Objective) : یک هدف صرفاً همان چیزی است که باید محقق شود ، نه بیشتر و نه کمتر. اهداف توصیف کیفی به یادماندنی از آنچه میخواهید بدست آورید هستند. اهداف باید کوتاه ، الهام بخش و جذاب باشند. یک هدف باید تیم را برانگیزد و به چالش بکشد.
  • نتایج کلیدی (Key Results) : نتایج کلیدی مجموعه ای از معیارها است که پیشرفت شما به سمت هدف را اندازه گیری می کند. برای هر هدف ، باید مجموعه ای از ۲ تا ۵ نتیجه کلیدی داشته باشید. تمام نتایج کلیدی باید کمی و قابل اندازه گیری باشد. همانطور که ماریسا مایر ، معاون سابق Google ، گفت :

“اگر شماره ای نداشته باشد ، یک نتیجه کلیدی نیست.”

شما یا شرایط نتیجه اصلی را برآورده می کنید یا نمی کنید. هیچ منطقه خاکستری وجود ندارد ، هیچ جای شک و تردیدی وجود ندارد.

در پایان دوره تعیین شده ، به طور معمول یک چهارم (سه ماه) ، ما یک بررسی منظم انجام می دهیم و نتایج کلیدی را به صورت برآورده شده یا خیر درجه بندی می کنیم.

اجرای فرایند مدیریت عملکرد در سازمان با متد OKR

با استفاده از OKR  میتوانید شرکت خود را همسو کنید و تمرکز ایجاد کنید در نتیجه تعارض های سازمانی را کاهش دهید. همچنین می توانید یادگیری مداوم را سرعت بخشید و نتایجتان را تسریع کنید. شفافیت و عملکرد بهتر کارکنان از مهم ترین فوایدی است که OKR برایتان به ارمغان می آورد.

خانه درباره ماخدماتتماس
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است