آیا مدیریت وظیفه همان مدیریت پروژه است؟


فارغ از حرفه ای که در آن مشغول هستید ، هدف شغل شما انجام کار های مرتبط است

که اگر در این بین در مدیریت آنها اهمال کاری شود ممکن است دچار مشکلاتی شویم.

هر دو مدیریت وظیفه و مدیریت پروژه راه هایی برای دستیابی به این هدف هستند.

این دو اصطلاح ، مدیریت پروژه و مدیریت وظایف بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

اغلب ، آنها حتی به جای یکدیگر استفاده می شوند. اما واقعا منظور آنها چیست؟

دقیقا مدیریت پروژه چیه؟

مدیریت پروژهقبل از اینکه به تفاوتهای بین مدیریت وظیفه و مدیریت پروژه بپردازیم

مهم است که هر دو اینها را به طور مستقل و آنچه که هر دو شامل می شوند درک کنیم.

به گفته موسسه مدیریت پروژه ، مدیریت پروژه را می توان به عنوان :

((استفاده از دانش ، مهارت ها ، ابزارها و تکنیک ها در فعالیت های پروژه برای برآوردن الزامات پروژه)) تعریف کرد.

بیایید این تعریف را بیشتر تجزیه کنیم.

به بیان ساده ، مدیریت پروژه عبارت است از مدیریت کلی

برای انجام کلیه وظایف و اهداف مربوط به پروژه .

نیم نگاهی به معنی مدیریت وظایف:

مدیریت وظایفهنگام توضیح مدیریت پروژه در بالا ، به چگونگی انجام وظایف زیرمجموعه یا زیرمجموعه پروژه ها اشاره کردیم.

با این حال ، اینها تنها نوع وظایفی نیستند که امکان پذیر است.

ممکن است متوجه شوید که وظایفی کاملاً مستقل دارید که باید به صورت روزانه انجام دهید.

چنین وظایفی که خارج از محدوده یک پروژه هستند.

می توانند کارهای تکراری یا مستمر ، تک کاره یا کارهای تجاری روزانه باشند که در نرم افزاری یادداشت می کنیم.

وظایف معمولاً توسط مدیران پروژه به کارکنان واگذار نمی شود.

بلکه بیشتر توسط سرپرستان تیم ، سایر همکاران ، یا حتی ممکن است به طور مستقل تعیین شوند.

همچنین شما میتوانید در مقاله:((بهترین ابزار مدیریت وظایف)) انتخاب صحیحی

در انتخاب نرم افزار مرتبط داشته باشید.

 

مقایسه بین مدیریت پروژه و مدیریت وظایف:

 

رسیدن به جواب سوالتفاوت اصلی بین مدیریت پروژه و مدیریت وظیفه ، ارتباط بین تک تک وظایف است

همانطور که در بالا مشخص شد ، وظایفی که در نتیجه مدیریت بیشتر پروژه ها ایجاد می شوند ،

همه به کار برای رسیدن به هدف گسترده تر پروژه متصل می شوند.

اغلب ، اگر به وابستگی هایی که در بالا اشاره کردیم توجه کنید ،

این ارتباط حتی فراتر می رود. با وابستگی ، وظایف ماهیت متوالی دارند و به یکدیگر وابسته هستند.

 

برای توضیح بیشتر در مورد وابستگی به وظیفه ، اجازه دهید در نظر بگیریم

که شما پروژه ای برای سازماندهی جشن تولد دارید.

برای این پروژه ، شما باید یک تاریخ تعیین کنید ،

در مورد لیست مهمانان تصمیم بگیرید ، مکان را نهایی کنید ، دعوت نامه ها را ارسال کنید و غیره.

شما فقط زمانی می توانید دعوت نامه ها را ارسال کنید

که در مورد لیست مهمانان تصمیم بگیرید و مکان را نهایی کنید.

بنابراین ، وظیفه ارسال دعوتنامه به این بستگی دارد که ابتدا این دو کار تکمیل شود.

در مدیریت پروژه ، بسیاری از وظایف را خواهید داشت که وابستگی به وظایف دارند

و با منابع محدود ، مهلت های محدود و بودجه باید اطمینان حاصل کنید که ترتیب کارها به درستی انجام شده است.

این امر در مورد مدیریت وظیفه صدق نمی کند ،

جایی که وظایف عمدتا مستقل از یکدیگر هستند و مدیریت آنها به طور کلی مهارت های متفاوتی را می طلبد.

چرا از نرم افزار های مدیریت وظایف و پروژه استفاده کنیم:

نرم افزار مدیریت پروژهبا استفاده از نرم افزار مدیریت وظایف ، پلتفرمی در اختیار شما قرار می گیرد

که به شما کمک می کند لیست کارهای خود و سایر یادداشت ها و کارهای روزانه

را در یک مکان سازماندهی کنید و ویژگی های مختلفی دارد.

چنین نرم افزاری به شما کمک می کند تا قبل از شروع کار دیگر ، یک کار را پیش ببرید.

معمولاً این وظایف مستقل بوده و به یکدیگر مربوط نمی شوند.

با کمک چنین نرم افزاری ، می توانید وظایفی را اضافه کنید ،

آنها را به دلخواه دسته بندی یا سازماندهی کنید ،

همچنین تاریخ مقرر مربوط به آنها را تعیین کنید.

از طرف دیگر ، نرم افزار مدیریت پروژه با هدف کمک به شما در هماهنگی پروژه ها انجام می شود.

نرم افزار مدیریت پروژه مجموعه ای از ابزارها و ویژگی ها را ارائه می دهد.

که به برنامه ریزی پروژه ، همکاری ، سازماندهی و تحویل پروژه ها کمک می کند.

نرم افزار مدیریت پروژه تمام ابزارها و توانایی هایی را که نرم افزار مدیریت وظیفه

علاوه بر چندین ویژگی دیگر ارائه می دهد .

ابزارهای معمول مدیریت پروژه شامل ویژگی های برنامه ریزی

وابستگی به وظایف ، ردیابی نقطه عطف ، مدیریت فایل ، مدیریت منابع ، ردیابی زمان و موارد دیگر است.

علاوه بر این ، شما حتی می توانید چندین پروژه را همزمان اجرا کنید

و از نرم افزار مدیریت پروژه برای همه آنها استفاده کنید ، که برای بسیاری از مدیران پروژه صادق است.

همچنین شما

سخن پایانی با شما:

 

با این اوصاف ، تسلط بر هر دو عنصر وظیفه و مدیریت پروژه بیشتر یک عمل است و نه یک کار سخت. ساعت خود را تنظیم کنید ، پیگیر باشید و خود را با سختی ها وفق دهید.

این یکی از روش ها موثر برای اطمینان از بهره وری در همه زمینه ها است.

همچنین شما میتوانید از نرم افزار هدف سنج به عنوان ابزاری برای مدیریت وظایف

استفاده کنید پس همین حالا رایگان این نرم افزار را امتحان کنید.

 منبع:

www.ntaskmanager.com

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *