10 نکته که کار شما در خانه را بهره ور تر می کند.


COVID-19 زندگی روزمره ما را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. بسیاری از مردم شغل خود را از دست داده اند و سلامتی اقتصاد جهانی به شدت سقوط کرده است. ما باید بتوانیم برای پرداخت قبض های خود، فرستادن بچه ها به مدرسه، خرید غذا، دارو و سایر مایحتاج کار کنیم. اما اگر محدودیت بیرون رفتن داشته باشیم، چگونه می توانیم به کار خود ادامه دهیم؟ قطعا با برنامه ریزی درست می توانید شرایط را مدیریت کنید.

یکی از روش هایی موثر در زمان دورکاری استفاده از OKR است. برای اطلاعات بیشتر مطلب “ OKR و کرونا چگونه کنار هم کار می کنند؟ ” را بخوانید.

کار در خانه اغلب بهترین راه حل برای کنار آمدن با شرایط موجود است. این روش جدید با تغییراتی در عادات و برنامه روزانه شما همراه است. در ادامه به ۱۰ نکته برای بهره وری هرچه بیشتر کار در خانه می پردازیم.

یک برنامه ریزی درست داشته باشید.

یکی از مهمترین مزایای کار در خانه انعطاف پذیری است، اما همچنان حفظ مرزها مهم است. یک برنامه کاری ایجاد کنید و به آن پایبند باشید. بهترین راه برای برقراری تعادل در زندگی این است که مشخص کنید چه زمانی کار می کنید و چه زمانی به کار خود پایان می دهید.

استفاده از یک برنامه ردیابی زمان می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه منظم را حفظ کنید و اوقات روز را که بیشترین بازده را دارید تعیین کنید. همچنین باید در نظر بگیرید که رئیس شما بیشتر به چه چیزی احتیاج دارد و بیشتر مشتریان در چه ساعتی از روز به خدمات شما احتیاج دارند (اگر در موقعیتی کار می کنید که به دیگران خدمت کنید).

یک فضای کاری برای خود ایجاد کنید.

کار در خانه به این معنی نیست که برای انجام کار خود باید از هر قسمت از خانه استفاده کنید. مطالعات نشان می دهد که تعیین یک فضای کاری خاص در خانه می تواند بهره وری شما را افزایش دهد. در این صورت مغز شما خواهد فهمید که یک اتاق، میز یا صندلی خاصی برای کار در نظر گرفته شده است. حدود ۴۳٪ کارمندان شاغل در خانه با این راهکار موافق هستند.

جریان کاری خود را مشخص کنید.


قبل از شروع کار روزانه، مهم است که بدانید اولویت های روز شما چیست، چه مدت طول می کشد تا تکمیل هر کار طول بکشد. اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه هر روز از سیستم خارج شوید، کار خود را برای روز بعد برنامه ریزی کرده اید. بهتر است روزتان را یا مهمترین کار شروع کنید.

زمانی را به استراحت اختصاص دهید.

هنگام برنامه ریزی فرایند کار خود، فراموش نکنید که برای تعطیلات وقت بگذارید. برای بازگرداندن انرژی لازم است که پس از دو تا سه ساعت کار استراحت کنید. کار مداوم و بدون وقفه به راحتی می تواند شما را از پا درآورد. به خودتان کمی وقت بدهید تا استراحت کنید. هر دو تا سه ساعت یک پانزده دقیقه استراحت کافی است تا به ذهن خود استراحت داده و انژی لازم را دوباره به دست آورید.

اطمینان حاصل کنید که هنگام استراحت با چند دقیقه بستن چشم، ذهن خود را حالی کنید و غذاهای سالم بخورید تا مغز شما در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد.

عواملی که باعث حواس پرتی می شوند را حذف کنید.

یکی از معایب کار در خانه این است که با حواس پرتی های زیادی به همراه دارد. فرزندان، هم خانه، حیوانات خانگی یا حتی سر و صداهای بیرون از منزل می توانند شما را از کارتان دور کنند که این امر می تواند به ضررهای قابل توجهی در بهره وری منجر شود. هر زمان که می توانید قوانینی را تنظیم کنید و قبل از شروع کار روزانه، به کسانی که در خانه شما هستند و با شما زندگی می کنند توصیه کنید که در طول روز کاری مزاحم شما نشوند.

برای کاهش حواس پرتی ها، می توانید از هدفون های کاهش دهنده سر و صدا یا موسیقی آرامش بخش استفاده کنید.

با همکاران خود در ارتباط باشید.

کار از خانه به معنای کار در انزوا نیست. مردم به روابط اجتماعی کار نیاز دارند حتی اگر در شرکت کار نکنند. این مهم است که شما به طور منظم با همکاران خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که پروژه ها در مسیر خود قرار دارند و روحیه تیم بالا است. هر هفته حداقل دو بار با همکاران خود تماس بگیرید و از طریق نرم افزارهای مختلف تماس تصویری برقرار کنید.

بعد از تمام شدن هرکار به مرحله ی بعد روید.

بسیاری از مردم بر این باورند که کار روی چندین پروژه به طور همزمان بهترین روش برای مقابله با یک لیست طولانی از وظایف است، اما تحقیقات نشان می دهد که چند وظیفه ای در واقع می تواند بهره وری شما را کاهش دهد. بهتر است به جای اینکه انرژی خود را صرف تمرکز روی تمام تکالیفی کنید که باید در یک روز به پایان برسانید، بهتر است بر تک تک آن ها تمرکز کرده و آن ها را انجام دهید.به این صورت شما با بیشترین تمرکز کار می کنید و پس از اتمام اولین کار ، به کار بعدی ادامه خواهید داد.

مهلت ها را تعیین کنید.

تعیین مهلت برای وظایف، شما را ترغیب می کند که برای بهره وری بیشتر تلاش کنید، بنابراین می توانید بدون کاهش کیفیت کار به سرعت کار کنید. تعیین یک ضرب الاجل مناسب برای هر کاری انگیزه شما را حفظ می کند، به شما کمک می کند کار خود را در مسیر مناسب قرار دهید.

تحرک داشته باشید و رژیم غذایی سالم پایبند باشید.

هنگام کار در خانه، آسان است که به جای مراقبت از خود، فقط به عوامل خارجی توجه کنید. بعضی اوقات فراموش می کنیم که برای داشتن انرژی و هوشیاری لازم است به اندازه کافی ورزش کنیم و غذای با کیفیت بالا استفاده کنیم. بهتر است مواد غذایی حاوی چربی های سالم، پروتئین و سبزیجات استفاده شود. این غذاها انرژی لازم برای ادامه کار بدن شما را تأمین می کنند.

مرتب و تمیز باشید.

قبل از اینکه محل کار خود را برای روز ترک کنید، حتما میز کارتان را مرتب کنید تا بتوانید روز بعد کار خود را در یک فضای کاری تمیز و منظم شروع کنید.

کار در خانه کاملاً چالش برانگیز است، اما با ایجاد برخی تغییرات در برنامه روزمره و فضای کاری خود، می توانید راحت تر با این حالت کار سازگار شوید و اگر نکاتی از کار در خانه دارید که برای شما خوب کار کرده اند، در صورت تمایل ایده های خود را در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

ما چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟

تیم هدف سنج با ارائه ی نرم افزار ابری در حوزه استراتژیک کلان به شما کمک می کند که مبتی بر OKR برنامه ریزی کنید. برای اینکه با نرم افزار OKR هدف سنج آشنایی پیدا کنین، همین الان مینوانید رایگان ثبت نام کنید.

منبع:

www.cmoe.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *