مدیریت تیم در استارتاپ

مدیریت تیم در استارتاپ


مدیریت تیمی در استارتاپ شما

همه استارتاپ ها با یک ایده شروع می کنند. استارتاپ ها برای گسترش و اجرای  ایده هایشان به افراد متخصص در زمینه های گوناگون نیازمندند. این افراد به محوریت ایده دور هم جمع می شوند  و به کار بر روی آن می پردازند. به همین دلیل مدیریت تیم و افراد برای هر استارتاپی از نان شب هم واجب تر است. چون از این طریق می توان تلاش های افراد را در مسیر دستیابی به اهداف آن استارتاپ سوق داد.

از طرفی هر سازمان و کسب و کاری، تشکیل شده از همین افراد. یک کسب و کار با توجه به هر ابعادی که دارد، براساس تلاش های اعضای خود کار میکند.یک تیم با هدف و چشم انداز یکسان.مسئول هر آنچه که در آن کسب و کار اتفاق می افتد، افراد  هستند. چه پیشرفت ها و چه شکست ها. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم نحوه مدیریت تیمی در استارتاپ ها را برای شما هدف سنجی عزیز یادآور شویم.

ابتدا به تعریف کارتیمی می پردازیم

مدیریت تیمی در استارتاپ

وقتی دو یا تعداد بیشتری از اعضا برای هدفی مشترک با یکدیگر همکاری میکنند به آن اصطلاحا کار تیمی گفته میشود. کار تیمی با این جمله طنین انداز می شود، “دو سر بهتر از یک سر هستند.” همچنین به انجام سریعتر و آسان تر کار با کیفیت مورد نیاز کمک می کند.

مزایای کار تیمی

پیشرفت بیشتر:

کار تیمی نرخ بالایی از پیشرفت را در هر کسب و کار یا پروژه ای ایجاد می کند. سرعت کارگروهی در پیشبرد کارها و دستیابی به اهداف یقینا بالاتر از سرعت یک فرد خواهد بود.

کیفیت کار:

همچنین در کیفیت نتیجه نهایی نیز تاثیرگذار است و آن را بهبود می بخشد.کارایی افراد هنگامی که در تیم حضور دارند افزایش می یابد. با مشارکت افراد احتمال به وجود آمدن ایده های ناب و خلاقانه افزایش می یابد که میتوان به کمک همان تیم ایده ها را بسط و گسترش داد.

منعطف بودن:

کار تیمی به دلیل وجود افراد متنوع باعث افزایش انعطاف پذیری در زمان و کار بین همکاران می شود و امکان آگاهی از نقش های مختلف را برای افراد فراهم میکند.

حل مسئله:

حل مسئله در تیم

بهترین راه حل برای رسیدن به جواب مسئله مطرح کردن آن و رسیدن به جواب در قالب تیم است. افراد بیشتر به اقتضای مهارت ها و توانایی هایی که دارند می توانند مسائل را سریع تر و روان تر حل کنند.

معایب کار تیمی

هر مسئله ای در جهان از تمام جهات سودمند نیست و معایبی نیز دارد. کار تیمی هم از این قاعده مستثنی نیست.در ادامه قصد داریم چند مورد از این مغایب را ذکر کنیم که تا حد توان از این موارد جلوگیری کنیم.

هرج و مرج:

هرج و مرج یکی از معایبی است که با داشتن تعداد بیش از حد افراد میتواند رخ دهد. همچنین ، زمانی که ایده‌های بیش از حد وارد می‌شود، می‌تواند تصمیم‌گیری را کمی بیش از حد پیچیده کند.

رقابت مضر:

یک تیم بدون راهنمایی مناسب میتواند موجب رقابت زیاد با یک دیگر و حتی درگیری شود.

تاخیر:

یک تیم تامنظم و مختل ممکن است حتی به جای سرعت بخشیدن به کارها باعث تاخیر و عثب افتادن کارها شود و به تبع آن نتایج را تحت تاثیر قرار دهد.

تا اینجای مقاله درباره کار تیمی و مزایا و معایب آن صحبت کردیم. اما حالا میخواهیم در ارتباط با مدیریت تیمی بدانیم.

مدیریت تیمی چیست؟

 

مدیریت تیمی

هنگامی که دو یا چند نفر با هم در یک پروژه یا تکلیف کار می کنند (انجام کار تیمی)، آنها به راهنمایی، هدایت و شخص یا چند نفر نیاز دارند تا مطمئن شوند که خوب کار می کنند، گروه را تشویق و هماهنگ می کنند. این فرآیند مدیریت تیم است.

مدیریت تیم، در هر کسب و کار و هر استارتاپی برای رسیدن به ضرب الاجل ها، پیشبرد اهداف و در نهایت دستیابی به اهداف ضروری است.

حال به سوالی ارزشمند پاسخ می دهیم که :

چرا به مدیریت تیم در استارتاپ نیاز داریم؟

برای شروع، هر چیزی که دارای مزایا و معایب باشد، نیازمند استراتژی های مدیریتی برای متعادل کردن آنها و یافتن مرکز است. اگر دلایل بالا کافی نبود، در اینجا چند دلیل برای ضرورت مدیریت تیم در استارتاپ شما ذکر میکنیم.

۱)یکپارچه سازی:

مدیریت تیم کل افراد را با هم و در کنار هم حفظ میکند. با مدیریت تیم، کارکنان با وجود تفاوت ها و نقاط ضعف، کنار هم قرار می گیرند تا بر هدف و چشم انداز خود تمرکز کنند.

۲)آموختن:

مدیریت تیم همچنین به شما این امکان را می دهد که در مورد سایر اعضای خود بیاموزید، دیدگاه های جدید و راه حل های بهتری دریافت کنید. این تفاوت ها را می توان عاقلانه با مدیریت تیم مناسب مدیریت کرد.

۳)اثربخشی:

 

اثر بخشی در مدیریت تیمی در استارتاپ

اثر بخشی در مدیریت تیمی در استارتاپ

افراد  بیشتر سریع تر کار می کنند اما با مدیریت تیمی مناسب کار با سرعت و البته دقت بیشتری انجام می شود. مدیران تیم بهره وری تیم را با دستورالعمل های روشن، راهنمایی های مداوم و دقت افزایش می دهند.

۴)بهترین عملکرد:

توزیع متناسب و همگن کارها برای همه افراد تیم با مدیریت تیمی صحیح، این امکان را فراهم می آورد که افراد بدون استرس و فشار کاری مضربهترین عملکرد خود را برای به نتیجه رساندن وظیفه محول شده بروز دهند.

۵)رضایت افراد تیم:

یکی دیگر از نیازهای استارتاپ ها به مدیریت تیم رضایت کارکنان است. با مدیریت تیمی صحیح می توان کارکنان را در محیط کاری شاد، با انگیزه و با آسایش نگه داشت و این موارد قطعا در بالابردن نرخ بهره وری کارکنان و دستیابی به اهداف استارتاپ نیز موثر است.

نکات مدیریت تیمی موفق:

در این قسمت سعی کردیم نکاتی برای موفقیت مدیریت تیمی استارتاپ ها  ومهارت های کلیدی در مدیریت تیم استارتاپ ها() را برای شما یادآور شویم که توجه و تمرکز بر آنها خالی از لطف نیست.

فعالیت ها:

شما برای ایجاد مدیریت تیم موثر میتوانید جلسات و گردهمایی های تیم سازی در داخل یا خارج از محل کار خود داشته باشید.این اقدم به شناخت بهتر طرفین کمک میکند.همچنین شما میتوانید این توسعه ارتباطات و درک بیشتر را با انجام فعالیت های خلاقانه و سرگرم کننده رقم بزنید.

مسئولیت ها:

مدیریت تیم کارا زمانی به وجود می آید که علاوه بر کارکنان مدیر نیز تعهد خود را به درستی انجام دهد. منظور از تعهد کارهایی است نظیر اطمینان از اینکه همه اعضا شنیده می شوند، در هنگام و حتی پس از اجرای کارهای سخت و مشارکت صحیح تشویق می شوند، در هنگام تردیدها هدایت می شوند و ….

بازخورد:

بازخورد در مدیریت تیمی در استارتاپ

قدردانی و دادن بازخورد در مدیریت تیمی بسیار حائز اهمیت است.به عبارتی دادن اعتبار به افراد و کارهایشان در جایی که اعتبار لازم است بسیار ضروری است. چرا که باعث می شود افراد خدمات خود را به حداکثر برسانند و همچنین آنها را تشویق میکند تا ارتباط راحت تذ و شفاف تری یا همکاران هم رده و رده بالای خود داشته باشند.

علاوه بر این موارد بازخورد منجر به ایجاد انگیزه، یک نیروی محرکه اصلی است که عزت نفس کارکنان را نیز افزایش می دهد.

استراتژی :

فرآیند برنامه ریزی و ایجاد نقشه ای از چگونگی، چرایی، چه زمانی و چیستی پروژه است. داشتن یک استراتژی شفاف همچون هر کسب و کار دیگر در مدیریت تیمی نیز کمک می کند تا با  توجه به بخش های متناسب، استارتاپ هدایت شود. علاوه بر این، به اولویت بندی کار و کمک به گردش کار روان کمک می کند.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم ضرورت نقش مدیریت تیمی در استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا را شرح دهیم.اما ضروری است که ابتدا اولویت های خود را بررسی کنید. و مطمئن شوید که افرادتان با اهداف و چشم انداز روشن حرکت میکنند. اشاره کردیم مدیریت صحیح تیم میتواند باعث شکوفایی و جهش مثبت در کسب و کار شما شود.

اکنون که از اهمیت و لزوم داشتن مدیریت تیمی در استارتاپ ها باخبر شدید و نکاتی را پیرامون مراحل مختلف و نکات نتیجه گیری بهتر آن دانستید باید بدانید یکی از راه های کمکی در اجرای صحیح مدیریت تیمی در استارتاپ ها، نرم افزارها هستند. مقاله نرم افزار های مدیریت تیمی برای شما هدف سنجی عزیز به این منظور گردآوری شده است.

هدف سنج با افتخار ارائه دهنده یکی از این نرم افزارهاست.  نرم افزار OKR هدف سنج هدف سنج به شما این امکان را می دهد که از بخش اهداف هدف گذاری استارتاپ خود را بر پایه مدل  OKRانجام دهید سپس از بخش مدیریت وظایف، اقدامات و تسک هایی را متناسب با اهداف به اعضا و تیم های استارتاپ خود تخصیص دهید. سپس در مراحل بعدی میزان پیشرفت آنها را ردیابی و نظارت کنید، برای آنها پیام های تشویقی ارسال کنید و منجر به پیشرفت بیشتر آنها شوید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماخدماتتماس
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است