چگونه در مدیریت تیم درجه ۱ باشیم؟

مدیریت تیم درجه 1

مدیریت تیم درجه 1


برای شروع یک کسب و کار برنامه‌ریزی می‌کنید؟ یا به عنوان یک مدیر، نمی‌دانید که چگونه باید افراد با مهارت‌ها، گرایش‌ها، سبک زندگی و سیستم‌های اعتقادی مختلف را مدیریت کنید؟ پژوهش حاضر بر اهمیت اینکه در مدیریت تیم درجه ۱ باشیم در هر سازمان و سیستمی تمرکز دارد. نقش کار تیمی را می توان در جهت دستیابی به اهداف و اهداف موفق در مقایسه با تلاش انحصاری هر فرد نسبت داد.

 

مدیریت تیم چیست؟

مدیریت تیم به سازماندهی و ساختاردهی گروهی از یک تیم اطلاق می شود که برای انجام یک فعالیت مورد نظر هماهنگ می شود. اعضای یک تیم می توانند دو یا چند نفر باشند و مدیریت می تواند مجموعه قوانین یا سیستمی باشد که توسط همه اعضای تیم رعایت می شود. اگر سازمان هماهنگی خوبی بین اعضایی که برای یک شرکت یا پروژه کار می کنند داشته باشد، می تواند یکی از عوامل کلیدی باشد. این می تواند نرخ شکست را به اجزای موفق تبدیل کند.مدیریت تیم ساختار ستون فقرات هر سازمان را تشکیل می دهد. این شامل فرآیندی است که به اجرای روان سازمان ها در زمان های طوفانی کمک می کند و می تواند میزان موفقیت را در هر سازمانی افزایش دهد مدیریت تیم دارای یک ساختار پردازش شده روشن برای دستیابی به اهداف است .برای اینکه در مدیریت تیم درجه ۱ باشیم این فرآیند مدیریت تیم باید شامل انتظارات واقع بینانه تر، انگیزه های موثر، همکاری اقتصادی، اهمیت وظایف، یادگیری مداوم، مثبت و بازخورد باشد.

مزایای مدیریت تیم

۱- تیم سازی مناسب

تعیین شغل مناسب برای هر فرد با توجه به شرایط تحصیلی و ویژگی‌های شخصیتی هر کارمند برای کل تیم و رسیدن به حداکثر کارایی ضروری است. به همین دلیل است که آموزش قبل از کار برای کارمندان مهم است.

۲- افزایش قابل توجه بهره وری

کار گروهی و ارتباط روشن بین کارمندان و رهبر تیم باعث افزایش بهره وری و عینیت سازمانی می‌شود. وقتی کارمندان دید واضحی از مسئولیت خود پیدا کنند، تمرکز بهتری روی وظایف خود بدست می‌آورند.

۳- فرصت اکتشاف

کار گروهی یادگیری را ترویج می‌دهد و سبب اکتشاف ایده‌ها و دیدگاه‌های جدید می‌شود. علاوه بر این، همکاری سبب تبادل مهارت می‌شود، به طوری‌که سبب بوجود آمدن نتایج مختلف در حوزه‌های متفاوت زندگی می‌شود.

۴- رضایت مصرف کنندگان

افزایش بهره وری و اکتشاف دیدگاه‌های منحصر به فرد، موجب اتمام به موقع پروژه‌ها با حداکثر رضایت مشتریان می‌شود. جو سالم محیط کار نیز باعث ایجاد حس موفقیت در کارمندان می‌شود.

۵- انگیزه

کارمندان به انگیزه‌های گاه به گاه نیاز دارند، که می‌تواند با تفویض وظایف مهیج و ایجاد انگیزه‌های اضافی برای تلاش قابل توجه آنها، محقق شود.

۶- بازخورد

جمع آوری بازخورد و نظرات ۳۶۰ درجه کارگران فرصتی را برای نتایج بهتر برای رضایت مصرف کننده فراهم می‌کند. همچنین به فرد کمک می‌کند تا در میان اعضای تیم متمایز شود و ایده‌های ابتکاری برای پروژه‌های آینده سازمان ایجاد کند.

مدیر موفق

مدیریت اساسی ترین و مهم‌ترین رکن موفقیت یک سازمان و مجموعه می باشد. تفاوت مدیران موفق و ناموفق در طرز فکر و نوع اقداماتی که انجام می دهند اما همه افرادی که دارای دانش مدیریت هستند ، با قرار دادن یک مدل مدیریتی متناسب با مجموع‌های که در آن فعالیت می کنند ،می توانند یک مدیریت موفق داشته باشند و منشاء تحولات و تغییرهای مثبت باشند .

شغل شما به عنوان مدیر، انجام دادن کار نیست، بلکه کمک کردن به دیگران در انجام کارهاست.

توضیح پت کریگان درباره‌ی مسئولیت‌های مدیریتی نشان می‌دهد که مدیران باید به کارایی و اثربخشی در فرآیندها توجه داشته باشند. کارایی یعنی انجام کارها با حداقل تلاش، هزینه یا اتلاف.

کارایی به خودی خود برای تضمین موفقیت کافی نیست. باید مدیران در جهت رسیدن به اثربخشی نیز تلاش کنند. اثربخشی یعنی به انجام رساندن وظایف در جهت برآوردن اهداف سازمانی، مثل رضایت‌مندی مشتری و خدمات به مشتریان

 رفتار های  مشترک در بهترین مدیران دنیا

۱. هدف شرکت را به افراد و اقدامات تیم‌ها مرتبط کنید

«اگر همه افراد بدانند که چرا می‌خواهیم این کار را انجام دهیم و دلیل آن را فقط به‌ عنوان یک دستور در نظر نگیرند، برای ایجاد تغییر بسیار مشتاق‌تر عمل می‌کنند.»

۲٫ نظرات بقیه افراد را به ‌دقت بررسی کنید و از آن‌ها استفاده کنید

«اگر اعضای تیمتان را بشناسید، می‌دانید کدام یک از آن‌ها تفکر خلاقانه دارد. شما باید آن‌ها را مجبور کنید حرف بزنند و نظراتشان را بیان کنند.»

۳. به نحوی تیم خود را مدیریت کنید که کاملا صادقانه رفتار کنند

۴. با هرکدام از اعضای تیم هفته‌ای یک بار مکالمه‌ای معنادار داشته ‌باشید

۵. از طریق ایجاد ارتباط کار با تمایلات ذاتی افراد، انگیزه را در آن‌ها ایجاد کنید

۶. از پیشرفت کارمندان قدردانی کنید و به آن‌ها پاداش دهید

۷٫ به کارمندانتان مثل افراد واقعی در زندگی‌تان اهمیت دهید

زندگی در جریان است و البته جریانات زندگی بر عملکرد کار تاثیر چشمگیری دارد. به ‌همین دلیل، مدیران باید کارمندان خود را همراه با زندگی کامل آن‌ها بشناسند. مدیران باید تا حدی بدانند که در زندگی کارمندانشان چه می‌گذرد. آیا آن‌ها در حال خریدن خانه هستند؟ آیا کودکی را به فرزندی پذیرفته‌اند؟ آیا در حال تمیز کردن زیرزمینی هستند که آن را آب گرفته ‌است؟

کلام اخر

یک تیم با مدیریت خوب و کارکنان فعال، اجزای عالی برای یک فرهنگ مستحکم هستند، و مثبت بودن در یک سازمان برای موفقیت کلی آن بسیار مهم است. مدیریت تیم ممکن است نقشی حیاتی در رشد، موفقیت و ارتفاعات جدیدی که سازمان یا آن شرکت به آن می‌رسد ایفا کند. برای اینکه در مدیریت تیم درجه ۱ باشیم  باید راهی برای عملکرد، کنترل، هماهنگی و دستیابی به موفقیت در هر یک از اهداف سازمان تعیین کنیم در هر سازمانی که برای هر هدف یا هدف مشخصی کار می کند، نیاز زیادی به کار گروهی وجود دارد.

 

نرم افزار مدیریت تیم

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماخدماتتماس
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است