پیشتازترین برند جهانی در حوزه فناوری اطلاعات (گوگل) چگونه با استفاده از OKR به موفقیت رسید؟!؟! در این مقاله قصد داریم برترین فواید استفاده از OKR در سازمان که گوگل با بکارگیری آنها به موفقیت جهانی رسید را برملا کنیم. پس شما پس از خواندن این مقاله می توانید مزایای OKR برای سازمان ها را درک کرده و این مزایا را برای تیم های خود توضیح دهید. برترین فواید استفاده از OKR که ضرورت به کارگیری OKR را بیان می کنند به شرح زیر است:
۱) تراز کردن شرکت (همسو کردن اهداف تک تک افراد با اهداف کلی شرکت):
این هدف و مزیت اصلی OKR است. آنها اهداف و فعالیتهای تیمی و فردی را به ماموریت استراتژیک شرکت متصل می کنند. مدیران ارشد OKR های مربوط به شرکت را تنظیم می کنند. بر اساس آنها ، هر تیم / بخش برای کمک به دستیابی به اهداف شرکت ، OKR های خود را تنظیم می کند. و بر اساس اهداف تیم ، هر فرد اهداف خاص خود را تعیین میکند. اهداف و نتایج کلیدی اطمینان حاصل می کنند که اهداف تک تک افراد و اهداف کلی شرکت در یک مسیر حرکت می کنند.
۲) خلق تمرکز در سازمان :
با OKR همه اهداف خود را می دانند. در نتیجه کل شرکت بر روی مواردی که بیشترین اهمیت را دارند تمرکز می کنند. پس می توانید با استفاده از OKR در سازمانتان بهره وری را افزایش دهید. سادگی و کاهش تعداد اهداف و نتایج کلیدی به هر کارمند اجازه می دهد تا روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز کند. توصیه می شود ۲-۴ هدف برای هر تیم / فرد داشته باشید ، و ۳-۵ نتیجه کلیدی برای هر هدف. هر چیزی که در مورد اهداف فعلی نباشد می تواند برای چرخه بعدی به عقب برگردانده شود.
۳) متصل کردن کارمندان به ماموریت شرکت :
کارهای کارمندان خود را به مأموریت شرکت خود متصل کنید. این کار بر عملکرد کارکنان و نتایج شرکت شما تأثیرات فوق العاده مثبتی می گذارد . شما می توانید با استفاده از OKR در سازمانتان به هر تیم و فردی جهت مشخصی بدهید. از طرفی شما می توانید با استفاده از این روش مشارکت و توانمندسازی افراد را از طریق فرآیند تعیین هدف تقویت کنید.
۴) بهبود یادگیری مداوم افزایش انعطاف پذیری :
OKR ها از طریق اعلام حضور مکرر ، یادگیری و بهبود سریع تری را به شرکت شما ارائه می دهند که نتایج بهتری را به همراه دارد. و در طول زمان کارمندان شما می آموزند چگونه در جایگاه خودشان تصمیمات بهینه تری بگیرند. برخلاف برنامه ریزی های استراتژیک بلند مدت سنتی ، OKR چرخه های کوتاه تر هدف را ترجیح می دهد. که به تیم ها امکان می دهد خود را با تغییر وفق دهند و خطرات و اتلاف را کاهش دهند. OKR های استراتژیک معمولاً برای ۱ سال و OKR های تاکتیکی ، برای یک چهارم سال (سه ماه) تنظیم می شوند. در پایان هر چرخه ، همه نتایج را تجزیه و تحلیل می کنند و در صورت لزوم OKR های استراتژیک را تنظیم می کنند. برای شرکت های جوان تر ، ممکن است بهتر باشد که چرخه OKR تاکتیکی کوتاه تری نیز اتخاذ شود ، به عنوان مثال ۶ یا ۸ هفته. چرخه های منظم و کوتاه مدت زمان برنامه ریزی را کاهش می دهد ، و اعضای تیم نیازی به شرط بندی در مورد ۲-۵ سال دیگر ندارند.
برای مشاهده راهنمای گام به گام اجرای OKR اینجا کلیک کنید.
۵) افزایش پاسخگویی :
تعیین هدف از پایین به شرکت ها این امکان را میدهد تا از تخصص اصلی خود در زمینه مشکلات برای بهبود استفاده کنند. از آنجا که مدیریت عالی فقط حدود ۴٪ از مشکلات خط مقدم را میداند. چنین روش شناسی به ذوب شدن این کوه یخی جهل کمک میکند. یک قانون خوب این است که حداقل ۶۰٪ از OKR ها توسط اعضای تیم تنظیم می شوند نه توسط مدیران آنها. با چنین رویکردی ، همه نسبت به اهداف خود پاسخگویی شخصی دارند و انگیزه بیشتری برای دستیابی به آنها دارند. این رویکرد توسط نظریه مدرن در مورد انگیزه پشتیبانی میشود (دانیل پینک ، “درایو”).
همچنین بخوانید: ۶ نکته برجسته برای سرپرستان OKR
۶) شفاف تر کردن سازمان :
شفافیت ، همسویی و دو جهته بودن به منزله سهمی شخصی در هدف بالاتر است که باعث افزایش تعامل و انگیزه اعضای تیم می شود. این یک عامل مهم است زیرا فقط ⅓ کارمندان در سراسر جهان مشغول به کار هستند (طبق گفته گالوپ). اشتغال بالاتر کارمندان منجر به رضایت شغلی بالاتر و بهره وری بالاتر می شود.
۷) تسریع مسیر دستیابی به نتایج :
از طریق شفافیت ، تمرکز ، همسویی ، پاسخگویی ، اتصال و یادگیری مداوم ، شرکت شما عملکرد را تسریع میکند و نتایج بهتری را ارائه می دهد.
به یک ابزار آنلاین برنامه ریزی OKR نیاز دارید؟ همین الان رایگان شروع کنید. کلیک کنید.
منابع :
بدون دیدگاه