9 راهکار برای غلبه بر ایده آل گرایی


آیا شما علاقه مند به خودسازی هستید؟ آیا همان طور که به پیشرفت خودتان اهمیت می دهید، پیشرفت شخصی دیگران نیز برایتان مهم است؟ با خلاقیت، مراقبت و کنجکاوی تمام تلاش خود را خواهید کرد تا هدف خود را در زندگی پیدا کنید و به دیگران در یافتن اهداف خود کمک کنید. اگر این شما را توصیف می کند شما یک ایده آلیست هستید.

ایده آلیست ها یاز آن دسته افراد هستند که به ذشدت درگیر پیدا کردن هدف در زندگیان هستند. آن ها یک گروه نادر هستند و فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

با روحیه و همدلی خاص خود، این روح های مهربان می توانند انرژی زیادی را صرف تلاش برای تأمین نیازهای دیگران کنند. خوشبختانه، راهکارهایی وحود دارد برای اینکه این افراد بتوانند میان مراقبت از خود و توجه به دیگران تعادل برقرار کنند.

نقاط قوت و ضعف ایده آلیست


آرمان گرایان از چهار خلق و خوی کیرسی بیش از هر نوع دیگری به دنبال یافتن هدف در زندگی هستند. آنها عطش طبیعی برای یادگیری و معنی دارند ، و این به آنها توانایی منحصر به فردی را می دهد تا مردم و عقاید را کنار هم قرار دهند. با آرزو و دلسوزی ، ایده آلیست ها در کار با مردم به عنوان مشاور ، معلم یا روزنامه نگار بسیار سرآمد هستند ، زیرا این افراد افراد را برای رشد و پیشرفت ترغیب می کنند.

با این حال ، برای بسیاری از ایده آلیست ها ، اگر احساس کنند که به توانایی بالقوه خود نرسیده اند یا به اندازه کافی برای دیگران مفید نبوده اند ، اشتیاق آنها به خودسازی می تواند منجر به احساس خودباوری و انتقاد از خود شود. شفقت آنها باعث می شود که آنها انرژی بیشتری را صرف تأمین نیازهای دیگران نسبت به نیاز خود کنند و مردم ممکن است از این مزیت استفاده کنند. آرمان گرایان می توانند اعتماد به نفس خود را از دست بدهند ، زیرا دیگران اغلب وقت و انرژی خود را تقاضا می کنند ، اغلب با کم توجهی به خود ایده آلیست.

تعداد کمی از ایده آلیست ها در این شرایط به طور غریزی برای خود ایستادگی می کنند. هر نوع تعارض و منفی می تواند میزان استرس ایده آلیست را افزایش داده و آنها را بسیار احساسی یا عقب نشینی کند. در نتیجه ، آرمان گرایان باید سخت تلاش کنند تا تعادل بین کمک به مردم و کمک به خود را پیدا کنند.

یافتن تعادل


در اینجا چند راه وجود دارد که این نوع دوستانه می تواند بدون دادن مقدار زیاد ارائه دهد:

زمانی را به تنهایی بگذرانید.


در حالی که ایده آلیست ها اغلب در اهداف خیرخواهانه پیشتاز هستند و برای مستضعفین می جنگند ، آنها همچنین برای شارژ مجدد باتری خود به زمان زیادی نیاز دارند. بهترین راه برای این کار این است که مدتی را به تنهایی سپری کنید. اگر احساس می کنید بیش از حد کار خود را تحمل کرده اید ، ممکن است لازم باشد برنامه معمول خود را سبک کنید و برخی از فعالیت ها را کاهش دهید.

ورزش


ورزش منظم می تواند به کاهش تنش ایجاد شده در هنگام تحمل استرس ها ، نگرانی ها و اضطراب های افراد دیگر کمک کند. پیاده روی های تنهایی در طبیعت و ورزش های کششی ملایم می توانند از زندگی پرهیاهوی شما مهلتی راحت ارائه دهند.

مدیتیشن کنید.


از آنجا که ایده آلیست ها تمایل دارند احساسات منفی دیگران را بپذیرند ، تمرین ذهن آگاهی می تواند به ذهن شما کمی استراحت دهد. مطالعات نشان می دهد که مدیتیشن می تواند به بهبود وضعیت سلامتی و توانایی کنار آمدن با استرس کمک کند.

نه گفتن را یاد بگیرید.


ایده آلیست ها ذاتاً بخشنده هستند ، اما این بدان معنا نیست که شما باید مرتباً به هر درخواست “بله” بگویید. برای تعیین ارزش خود و نیازهای خود تعیین مرزهای مشخص بسیار مهم است. بدون این شفافیت هدف ، می توانید کارهای زیادی انجام دهید و سوخته شوید. نگران نباشید اگر دیگران هر چند وقت یک بار “نه” بگویید دیگران شما را به عنوان برخورد یا بی ادبی می بینند – مطالعه ای از دانشگاه کلمبیا نشان می دهد که چنین نیست.

با افرادی که انرژی مثبت دارند، رابطه برقرار کنید.


در حالی که ایده آلیست ها متعهد به کمک به دیگران هستند ، آنها همچنین به کسی احتیاج دارند که به آنها اعتقاد داشته باشد. حتماً خود را با افراد حامی احاطه کنید که از شما سو takeاستفاده نمی کنند و احساسات شما را تأیید می کنند. تا آنجا که می خواهید کمک کنید ، محیط های منفی و افراد منفی می تواند برای ایده آلیست حساس آسیب زا باشد ، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از آنها دوری کنید.

یادداشت های روزانه داشته باشید.


وقت گذاشتن برای بیان افکار و احساسات خود در یک مجله یک راه حل عالی برای کاهش استرس ناشی از مصرف بیش از حد است. تحقیقات نشان داده است که فقط ۱۵ دقیقه نوشتن درباره وقایع استرس زا یا عاطفی هم سلامت جسمی و هم روانشناختی را بهبود می بخشد. نوشتن درباره دستاوردهای خود و راه هایی که به دیگران سود مثبت داده اید نیز می تواند به افزایش عزت نفس شما کمک کند و به شما یادآوری کند که در حال تغییر هستید.

یک پروژه را در پیش بگیرید.


ایده آلیست ها تمایل دارند هر کجا که می روند خود را در اهداف خیرخواهانه قرار دهند ، خواه این کار یک سازمان خیرخواهانه باشد یا شانه ای برای گریه کردن. بسیار مهم است که با اتخاذ یک پروژه از خود ، این نوع دوستی را متعادل کنید. این به شما کمک می کند تا نیازهای خود را متمرکز کنید و از انرژی خود برای بازگرداندن چیزی به خود استفاده کنید. ایده آلیست ها اغلب افراد خلاق هستند ، بنابراین پروژه ای مانند نقاشی ، نوشتن ، عکاسی ، باغبانی یا آشپزی را در نظر بگیرید. هر چیزی که به شما انرژی قابل توجهی را بدهد ، به شما کمک می کند تا نسبت به احساس خود ، بیشتر زمین گیر ، مضطرب و شفاف شوید.

انتقاد پذیر باشید.


آرمان گرایان گرایش به کمال گرایی دارند ، و اغلب بیش از دیگران انتظار خود را دارند. با گذشت زمان ، این که خود را بخاطر ناکامی در رسیدن به سطح خود تحقیر می کنید ، این استانداردهای بالا می تواند آسیب برساند. به جای دیدن انتقاد به عنوان حمله ، سعی کنید آن را فرصتی برای یادگیری چیزی بدانید. گاهی اوقات بازخورد منفی می تواند بینشی را به شما ارائه دهد که خودتان نمی دیدید. و اگر انتقاد مفید نیست ، آن را رها کنید. به یاد داشته باشید ، هیچ کس کامل نیست و شما هم مجبور نیستید باشید.

از خودتان مراقبت کنید.


شاید مهمترین نکته برای ایده آلیست ها این باشد که وقت بگذارند تا به فکر خودشان باشند. همچنین سخت ترین است. آرمان گرایان به طور خودکار به دنبال راه هایی برای کاهش رنج هستند. گرایش به نیازهای خود می تواند احساس کند که آنها خودخواه هستند. اما ، همانطور که مهمانداران به شما می گویند قبل از اینکه به کودک خود کمک کنید ، ماسک اکسیژن خود را بزنید ، قبل از اینکه به دیگران کمک کنید ، باید از خود مراقبت کنید.

وقت بگذارید و به احساس خود ، آنچه می خواهید ، آنچه نیاز دارید و آنچه برای انجام این نیازها باید انجام دهید فکر کنید. تمرکز بر نیازهای خود شما را شادتر ، سالم تر و در موقعیت قوی تری تبدیل می کند تا به عنوان یک قهرمان قدرتمند و حامی دیگران که قرار بود باشید باشید.

منبع:

www.truity.com

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *