به نظر شما برای سنجش موفقیت در یک پروژه سئو از چه معیارهایی استفاده می شود؟ درباره KPI های سئو چه می دانید؟
سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است. هدف اصلی سئو افزایش میزان ترافیک وب سایت از طریق نتایج موتورهای جستجو بدون هیچ هزینه ای است.
KPI های سئو این امکان را به شما میدهد بازریابی دیجیتال کسب و کارتون رو گسترش بدید.
۵ مورد از KPI های سئو :
شما باید KPI های سئو را تعریف کرده و برای بهبود آنها در طول زمان برنامه ریزی کنید. در اینجا لیستی از۵ KPI سئو ارائه شده است که بهبود عملکرد را تضمین می کند. این شاخص ها به شما کمک می کنند دید بهتر وعمیق تری نسبت به رشد یا عدم رشد سایت خود داشته باشید.
با ما همراه باشید تا به مهمترین شاخص های کلیدی عملکرد سئو بپردازیم.
KPIهای برای سئو :
کلیک ارگانیک (CTR)
نسبت تعداد افرادی که بر روی عنوان در نتیجه جستجوی گوگل کلیک کردهاند را نشان میدهد. کلیک های ارگانیک در کنسول جستجوی گوگل گزارش می شوند و اگرچه افزایش کلیک ها لزوماً منجر به افزایش نرخ تبدیل(CONVERSION RATE) و درامد شما از سایتتان نمی شود، اما آنها KPI خوبی برای پیگیری هستند.
معیارهای لینک سازی چیست؟KPI های سئو
بک لینک، لینک هایی از دیگر وبسایت ها هستند که در سایت شما قرارداده می شود. آتوریتی سایت وترافیک سرچ ارگانیک را بهبود می بخشد. تعداد بک لینکها نشانه ای برای موتورهای جستجو است تا محبوبیت یا اهمیت صفحه شما را ارزیابی کنند.میزان اثربخشی با افزایش کلیک ها اندازه گیری می شود. تعداد بک لینکها نشانه ای برای موتورهای جستجو است تا محبوبیت یا اهمیت صفحه شما را ارزیابی کنند. پس چطور بک لینک ها را به عنوان KPI های سئو بررسی کنیم؟
روش های زیادی وجود دارد، اما روش خوب این است که یک لیست (PR media) از ۱۰۰ وب سایت ایجاد کنید که فکرمی کنید بهتر است به سایت شما لینک شود؛ سپس آنها را مورد هدف قراردهید و سایت های مرتبط را بررسی کنید.
یکی از سوالات مهمی که هنگام لینک شدن به وبسایت دیگر باید از خودتان بپرسید این است که چرا دیگر وبسایت ها تمایل دارد به سایت شما لینک شود؟
بنابراین دریافت بک لینک نباید شما را راضی کند، بلکه کیفیت آنها هم اهمیت خواهد داشت. هر موتور جستجو، محتوای سایت را در نظر میگیرد تا کیفیت آن لینک را تعیین کند.
لود شدن سریع سایت
لود شدن سریع سایت علاوه بر مفید بودن برای کاربر، برعملکرد KPI های سئو نیز موثر است. سرعت لود شدن سایت یک KPI است؛ بنابراین پیگیری و اطمینان ازسرعت لود شدن نکته حائز اهمیتی است.
خطاهای سایت (!Page Not Found) در KPI های سئو
گستره/ دامنه ای از خطاهای سایت مانند خطای ۴۰۴ و یا Page Not Found وجود دارد. این موارد میتواند بر عملکرد سایت شما تاثیر منفی بگذارد.
برخلاف اکثر kpiها، این kpi های سئو هرچقدر مقدار کمتری داشته باشد، نشان دهنده عملکرد بهتر ماست. بهترین میزان برای این kpi های سئو صفر است.
میزان محبوبیت و فرکانس سرچ برند در KPI های سئو
همه می خواهند یک برند ایجاد و به بازارعرضه کنند و در نتیجه با قیمت بیشتر بفروشند. یکی از راه های آگاهی از رشد برند این است که تعداد افرادی که برند شما را جستجو می کنند، بررسی/پیگیری کنید. این میزان محبوبیت برند شماست. شما می توانید این را از چند طریق پیگیری کنید. اولین مورد این است که به صورت دستی جستجوکنید و مقدار جستجو را در Google Ads برند خود ثبت کنید. مورد دیگر این است که در گوگل سرچ کنسول، کلمات کلیدی خود رابا نام برند خود فیلتر کرده و برداشت ها را ثبت کنید.
این باعث می شود این KPI های سئو منحصر به فرد شود و نه تنها برای سئو بلکه برای شرکت و تیم بازاریابی، مناسب باشد. این kpi برای سنجش میزان پیشرفت برندسازی شما مناسب است.
بدون دیدگاه