برترین ابزارها برای مدیریت تیم‌ها در دورکاری

teamwork people with puzzle pieces vector illustration design


 

با توجه به اتفاقاتی که شیوع کرونا در سرتاسر جهان رقم زد، اکثر مشاغل به دور کاری روی آوردند.

با توجه به اینکه بیماری کرونا همچنان در حال گسترش است و پایان مشخصی ندارد، بدیهی است که دورکاری همچنان ادامه می‌یابد و حتی برخی از کارشناسان بهداشت و درمان، تداوم این وضعیت را تا پایان سال ۲۰۲۱پیش‌بینی کرده‌اند. بنابراین، حفظ کارکنان از طریق دورکاری، برای استمرار و موفقیت در کسب و کار الزامی است.
در حالی که دورکاری مزایای بسیاری دارد اما به را‌‌ه‌حل‌های خلاقانه و ابزارهای دیجیتالی هم نیاز دارد تا شکاف‌های اجتناب ناپذیری که در ارتباطات و اتحاد تیم ایجاد می‌شود را برطرف کند. نرم افزارها و ابزارهای مدیریت از راه دور وجود دارند که به کارکنان کمک می‌کنند تا در زمینه‌های ارتباطات و همکاری، مدیریت پروژه ،بهره‌وری عملکرد و افزایش روحیه تیمی موفق شوند که عبارتند از:

 

داشتن ارتباط و همکاری


امروزه نیاز به برقراری ارتباط توسط کارکنان با سرتاسر جهان به شدت افزایش یافته‌است. ابزارهایی به منظور برقراری ارتباط توسط کارمندان به صورت تماس‌های کنفرانسی برای اشتراک گذاری اسناد و رسانه‌‌ها ایجاد شده که دو نمونه برتر آنها عبارتند از:


Zoom (۱:


Zoom نه تنها برای کار، بلکه برای آموزش از راه دور نیز مناسب است و به افراد این امکان را می‌دهد تا توانایی برقراری تماس‌های ویدیویی، به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش یا منابع را داشته باشند. همچنین داشتن امنیت کافی و اتصال به ابزار های زمانبندی مانند تقویم گوگل باعث می‌شود که این نرم‌افزار بالاتر از بقیه رقبا قرار بگیرد.

 

نرم افزار Zoom

Box (۲:


اگر می‌خواهید سازمان یا شرکت خود را از حجم بسیار زیادی از اطلاعات و ایمیل‌ها نجات دهید، این نرم‌افزار یک ابزار عالی است. همچنین Box، به اشتراک‌گذاری اسناد و منابع و سازماندهی فایل‌ها را هم برای شما ساده‌ترمی‌کند.


نرم افزار box
 

 

مدیریت پروژه


برای موفقیت، نیازمند شناخت و استفاده از ابزار منحصربه فردی هستید که قابلیت‌های آن با نیازهای شرکت شما مطابقت داشته‌باشد. انتخاب ابزار مناسب مدیریت پروژه می‌تواند سازماندهی و موفقیت شما در رسیدن به اهداف را بهبود ببخشد.

Jira (۱:

اگر در حال کار بر روی پروژه‌های بزرگ و پیچیده و به‌ویژه فنی مانند توسعه‌ی نرم‌افزار هستید،Jira یک گزینه عالی با مجموعه‌ای از ویژگی‌های طراحی شده برای پشتیبانی از فرآیندهای شرکت است که ابزاری عالی برای مدیران پروژه است.
نرم افزار Jira
 
۲)Asana:

ابزاری با اشتراک کاملا رایگان که برای تیم‌ها یا سازمان‌هایی با کمتر از پانزده کارمند هستند و به دنبال استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت پروژه هستند، پیشنهاد می‌شود.
استفاده از Asana ساده و دارای کلیه اصول اولیه مورد نیاز برای برنامه‌ریزی پروژه‌ها و هماهنگی کارها است. همچنین این نرم‌افزار دارای قابلیت اجرای برنامه‌های پیشرفته‌تربرای سازمان‌های گسترده و توسعه یافته ‌است .

نرم افزار Asana

 

پ) فرهنگ و روحیه کار تیمی


کرونا نه تنها کار ما را مختل کرده، بلکه تقریبا ما را از جنبه‌های دیگر زندگی‌مان از جمله معاشرت، سفر، برگزاری جشن و …که سبب افزایش روحیه ما می‌شود هم منع کرده‌است. بر خلاف این اخبار و حوادث تلخ و منفی که در معرض آنها قرار داریم، می‌توانیم با تمرکز بر ایجاد و حفظ روحیه مثبت در کارکنان، انگیزه آنها را بالا ببریم. ابزارهایی وجود دارند که ما را در تحقق این هدف یاری می‌کنند:

Donut (۱:

Donut یک ابزار کاربردی است که برای کمک به اعضای تیم جهت ایجاد روابط قوی با یکدیگر به شکل مجازی طراحی شده‌است. این نرم‌افزار به‌ویژه برای معرفی اعضای تیم که معمولا در تعامل با یکدیگر نیستند و شناختی از هم‌ ندارند مفید است. همچنین برای کارکنان جدیدی که ملزم به دورکاری شدند، برای ایجاد روابط جدید در سازمان موثر است. ندارند مفید است. همچنین برای کارکنان جدیدی که ملزم به دورکاری شدند، برای ایجاد روابط جدید در سازمان موثر است.

نرم افزار donut

Giphy (۲:

این نرم‌افزار بسیار ارزشمند است زیرا به کمک آن می‌توان ارتباطات غیر کلامی خود را دیجیتالی کرد و به کمک این نرم‌افزار که به راحتی به پیام‌رسان‌های مختلف متصل می‌شود، می‌توان فضای کاری را شاد کرد و طراوت بخشید.

نرم افزار Giphy

بهره‌وری عملیاتی


اطمینان حاصل کردن از امنیت برنامه‌های تجاری و داده‌های سازمان برای سازمان‌ها بسیار مهم است. همچنین، دورکاری شرایطی را برای ساده‌سازی فرآیندهای ناکارآمد و سهولت کار بر روی منابع تخصصی را ایجاد میکند.

۱)Last pass :

کاربران با ثبت نام در این پلتفرم، با یک رمز عبور می‌توانند به تمامی جزئیات و اطلاعات حساب کاربری خود دسترسی داشته باشند که باعث سهولت کار و ذخیره وقت می¬شود. همچنین حساب‌های این نرم‌افزار رایگان هستند و دارای امنیت بالایی نیز هستند.
 
نرم افزار LastPass

Okta (۲:

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای صرفه‌جویی در زمان کاربران که ‌برای تکمیل کارهای خود در طول روز باید از آن استفاده کنند. این نرم‌افزار با ایحاد لایه‌های مختلف احراز هویت ،دارای امنیت بسیار مناسب و بالایی است که از دسترسی غیر مجاز دیگران به حساب کاربری شما جلوگیری می‌کند.

نرم افزار Okta

بازدهی و تمرکز کارکنان


برای اطمینان از داشتن تمرکز و بازدهی کافی و مناسب کارکنان سازمان در کمترین زمان، می‌توانید از نرم‌افزارهای زیر کمک بگیرید:

۱)Dewo:

این نرم‌افزار با مسدود کردن اعلان‌های سایر برنامه‌ها و پیام‌رسان‌ها، از ایجاد حواس‌پرتی و وقفه در کار کارمندان جلوگیری کرده و توجه شمارا به کار خود جلب می‌کند. این امر سبب افزایش میزان بازدهی و تمرکز کارکنان و همچنین صرفه‌جویی در زمان می‌شود .

نرم افزار Dewo



I done this (۲:
 
این نرم‌افزار می‌تواند به شکل روزانه لیستی از کارهای مشترک گروهی را آپلود کند تا همه اعضای تیم از وظایف روزانه خود مطلع شوند. این نرم‌افزار برای پروژه‌های مختلف و به‌ویژه پروژه‌های پیچیده‌تر کاربرد موثری دارد.
 
نرم افزار I done this


شما هم می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزارها و نرم‌افزار‌های مشابه، از روش‌های روز مدیریتی که در بسیاری از سازمان‌های توسعه یافته اجرا می‌شود بهره‌مند شوید. موفق باشید!

منبع:

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *