چگونه یک چرخه برنامه ریزی OKR را هنگام دورکاری پیاده سازی کنیم؟

remote-OKR

وضعیت دنیا نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا فرق کرده است. به تبع آن احتمالا کسب و کار شما هم با مشکلات جدی روبرو شده است. از جمله این مشکلات، دورکاری کارمندان است. اکنون بیش از هر زمان دیگری داشتن یک برنامه OKR برای ایجاد شفافیت و تمرکز روی اهداف اهمیت دارد. در ادامه نکاتی را خواهید یافت که ما به سازمان‎‌ها برای اجرای موفق OKR هنگام دورکاری توصیه میکنیم.

اجرای یک چرخه برنامه ریزی OKR هنگام دورکاری

زمانی که برای اجرای یک چرخه برنامه ریزی OKR بصورت دورکاری آماده می‌شوید، باید به چند نکته هم توجه کنید:

به جای فرایند موقت، به دنبال فرایند ساختارمند باشید:

  1. یک تایم لاین برای کار خود مشخص کنید. زیرا اطلاعات را در اختیار افراد می‌گذارند. اما اکنون به علت ایجاد شفافیت اهمیت بیشتری دارند. ما یک نمونه تایم لاین برای شما تهیه کردیم:

نمونه ای از برنامه Q2 2020 برای OKR

timeline
  1. ارتباط شفاف داشته باشید. – همیشه در رابطه با اینکه چرخه OKR شامل چه مواردی است، واضح و روشن با افراد گفت و گو کنید.

با پیش نویس اهداف به جلسات برنامه ریزی بروید:

  1. قبل از جلسه آماده شوید – درنهایت آنچه که در بیرون اتفاق می‌افتد با آنچه که در جلسات با بزرگنمایی و توجه بیشتر اتفاق افتاده یکی نیست. برنامه ریزی قبل از جلسه دورکاری ضروری است. چرا که شما دیگر برای یادداشت‌های بارش فکری، تخته وایت برد در اختیار ندارید.
  2. تمام توان خود را فعال کنید – معمولا یک نفر مسئول اجرای فرایند است (مثل مدیر، کارمند ارشد یا مدیر اجرایی). او قبل از جلسه برنامه ریزی باید نظرات را جمع آوری کند. در نتیجه این فرد  میتواند اهداف جمع آوری شده را به جلسه بیاورد. زمانی که شما اهداف از قبل فکر شده برای بحث دارید، گفتگو بسیار بهینه‌تر و درنهایت دارای نتایج بهتری خواهد بود.
  3. از بالا شروع کنید – جلسات برنامه ریزی را با رهبران تیم و با تصمیم گیری دوباره استراتژی‌های سالانه شروع کنید و تعیین کنید که فصل بعدی چگونه خواهد بود. ممکن است بقیه‌ی اعضا موارد مهم و اصلاحات بزرگتری برای حل و فصل داشته باشند، اما شروع با تیم اجرایی به شناسایی مهمترین نگرانی ها کمک می کند.

از حلقه های بازخورد همزمان استفاده کنید:

زمان و نحوه دریافت بازخورد را به روشنی تعیین کنید. با اطلاع دادن این مطلب که در حال حاضر همه افراد دورکار هستند، فرایند شما شفاف خواهد بود و مطمئن خواهید شد که بهترین نتایج حاصل می‌شوند البته زمانی که همزمان سه دسته از چرخه بازخورد گیری زیر را اولویت بندی و اجرا کنید.

  • بازخورد از پایین به بالا – از مدیران خود بازخورد بگیرید.
  • بازخورد افقی – از تیم‌های همکار بازخورد بگیرید و به دنبال فرصت‌هایی برای کار مشترک باشید. این کار باعث همراستا شدن آنها در جهت اهداف شرکت می‌شود.
  • برنامه ریزی منابع – وابستگی بین تیم‌ها را پیدا کنید و منابع متناسب را تخصیص دهید. اگر به تیم دیگری برای رسیدن به اولویت‌هایتان وابسته هستید، برنامه‌ ریزی منابع باعث می‌شود مطمئن شوید که همه راضی هستند.

feedback-loop

 

با کار در خانه زنده بمانید!

در پایان به نکاتی می‌پردازیم که باعث می‌شود زمانی که در خانه هستیم، کار را بهینه تر انجام دهیم. همچنین می‌توانید به ۱۰ نکته که کار شما را در خانه بهره‌ور تر می‌کند، مراجعه کنید.

  • بازخورد هفتگی برای در جریان گذاشتن تیم دورکاری ارزش زیادی دارد. ارتباط شفاف و بازخورد دادن به یکدیگر بصورت هفتگی بسیار کار گرانبهایی است، به خصوص زمانی که همه دورکار هستند.
  • همه چیز را بنویسید و در نظر داشته باشید که همه چیز بصورت پیشفرض ناهماهنگ است. هنگامی که از یک جلسه به جلسه دیگری می‌روید، به راحتی ممکن است اولویت هایتان را فراموش کنید. نوشتن هرچیزی می تواند زمان را در بلند مدت ذخیره کند.
  • با ایجاد ارتباط منظم، تیم خود را در یک سطح قرار دهید. بدین منظور، بصورت روزانه درباره فرایندها، اولویت‌ها، اشکالات و یا موارد بحرانی گزارش بگیرید.

جمع بندی

همه موارد ذکر شده، حتی زمانی که OKR را هنگام دورکاری برنامه ریزی می‌کنید، بسیار ارزشمند هستند. فرایند OKR در هر زمانی سازمان شما را قوی تر می‌کند. اما توجه داشته باشید که برنامه ریزی OKR در زمانی که دورکاری می‌کنید، اهمیت بیشتری دارد. بسیاری از مشتریانی که در تلاش هستند تا درک کنند چگونه باید کسب و کارشان را بصورت نوین مدیریت کنند، ما را برای ادامه مسیر تشویق می‌‌کنند.

به یاد داشته باشید که ما اینجا هستیم. اگر در رابطه با مطالبی که نشر داده‌ایم سوالی دارید و یا میخواهید در رابطه با نحوه کار پلتفرم ما بیشتر بدانید، شبکه اجتماعی ما را دنبال کنید و یا در صفحه تماس با ما، ما را در جریان بگذارید.

هدف سنج بستری را فراهم آورده که شما می‌توانید OKR را به راحتی برای سازمان خود اجرا کنید. به خصوص بصورت دورکاری آن را راه بیاندازید و به اهداف خود بیش از پیش نزدیک شوید. برای همین یک پیشنهاد ویژه هم برای شما داریم که می‌توانید به مدت ۱۵ روز بصورت کاملا رایگان از پنل OKR هدف سنج استفاده کنید. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا ثبت نام کنید.

منبع: www.koan.co

‫5/5 ‫(1 نظر)

OKR


Warning: ltrim() expects parameter 1 to be string, object given in /home/hadair/domains/hadafsanj.ir/public_html/wp-includes/formatting.php on line 4477

OKR هنگام دورکاریبرنامه ریزی OKRچالش‌های اجرای OKRدورکاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماخدماتتماس
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است