۱۴ مهارت ضروری مدیریت تیم برای مدیرانی تازه کار در سال ۱۴۰۱

مدیر تازه کار

مدیر تازه کار


اکنون که شما به مرتبه مدیریت ارتقا یافته اید یک اتفاق بزرگ است زیرا مدیران کل در شما ویژگی های یک مدیر موفق را دیده اند. اما نباید از این امر غافل شد که که شما در کنار مهارت های بالای موجود خود که شما را به این مرتب رسانده است نیازمند مهارت های مدیریتی جدید دیگری هستید که شما را به یک مدیر موفق و منحصر به فرد تبدیل کند. حال ما در این مقاله قصد داریم به شما ۱۴ مهارت مدیریتی مورد نیاز یک مدیر تازه کار را بگوییم. همرا ما باشید .

مهارت های مدیریتی ۱۴ گانه :

۱- نشان دادن بهترین ها در دیگران

اولین قدم یک مدیر تازه کار نشان دادن بهترین ها در دیگران است. خب چرا به آن نیاز دارید: شما به عنوان یک مدیر، دیگر تنها مسئول کار خود نیستید. شما همچنین مسئول کمک به کل تیم ها به صورت  مستقیم هستید تا بهترین کار خود را انجام دهند.

نحوه کار بر روی آن:

در حالی که به راحتی می توان تصور کرد که رئیس بودن به معنای داشتن همه پاسخ ها و پاسخگویی به همه موارد است، بسیاری از مدیران قوی می نشینند و ایده ها و راه حل های کارمندان را قبل از شروع به کار می شنوند.

گوش دادن یکی از مهارت های مدیریتی است که اعتماد را منتقل می کند و به کارمندان مالکیت زیادی بر کارشان می دهد. با نشستن با همه برای ایجاد برنامه های توسعه فردی روی توسعه کارکنان سرمایه گذاری کنید. اینها استراتژی‌های سفارشی‌شده و پرفکر برای رسیدن به اهداف جدید و توسعه مهارت‌های جدید هستند. مدیران داخلی اهداف شرکت را با اهداف فردی پیوند می زنند تا مطمئن شوند که همه سود می برند. یک مدیر تازه کار باید روی برنامه ها سرمایه گذاری کند و اغلب برای ارائه راهنمایی و پشتیبانی در صورت لزوم اقدام کند.

نقاط قوت را بشناسید

شادترین کارمندان فرصت های زیادی برای انجام کاری دارند که در آن بهترین هستند. مدیران خوب توجه می کنند، نقاط قوت کارکنان را کشف می کنند و همچنین از کارمندان نظر می خواهند. طبق مقاله شرکت فست، مدیران باید سوالاتی از این قبیل بپرسند:

“از انجام چه کاری به عنوان بخشی از کار خود بیشتر لذت می برید؟”

“در مورد مشاغلی که در گذشته داشته اید بیشتر دلتنگ چه چیزی هستید و چرا؟”

چیزهای کوچک را عرق نکنید.

با انگیزه ترین مدیران زمانی که همه چیز اشتباه می شود وحشت نمی کنند و به کارمندان اعتماد می کنند تا وظایف روزمره خود را بدون تشویق یک مدیر خرد مدیریت کنند.

۲-  بازخورد سازنده – اعم از مثبت و منفی

دومین کاری که یک مدیر تازه کار باید انجام دهد دادن بازخورد سازنده است. خب چرا به آن نیاز دارید: همانطور که کارمندان در فهرست کارهای خود کار می کنند و روزانه سر می زنند، ممکن است نحوه تأثیر کارشان بر تصویر بزرگتر را از دست بدهند. این مسئولیت یک مدیر است که تمرکز خود را روی اهداف بلندمدت مجدداً تنظیم کند. آنها باید کارمندان را تشویق کنند تا کارهایی را که به بهترین شکل انجام می دهند بیشتر انجام دهند و در عین حال آنها را راهنمایی کنند تا در زمینه هایی که ممکن است عقب مانده باشند، پیشرفت کنند.

نحوه کار بر روی آن:

برای ارائه بازخورد سازنده که منجر به تغییرات مثبت می شود، نظرات خود را خاص و کاربردی کنید.

در اینجا چند قانون اضافی وجود دارد که باید هنگام ارائه بازخورد به خاطر داشته باشید:

روی کنش تمرکز کنید نه بازیگر. یکی از قسمت‌های اخیر پادکست Hidden Brain به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه بازخورد کلامی – حتی بازخورد مثبت – می‌تواند احساساتی را برانگیزد که در عملکرد کار اختلال ایجاد می‌کند. سعی کنید جنبه های عاطفی و مزاحم بازخورد خود را با بحث در مورد آنچه اتفاق افتاده به جای تمرکز بر نحوه اشتباه کارمند، حذف کنید. توصیه ها و راهنمایی ها را ارائه دهید.

اگر در موقعیتی هستید که زمینه های بهبود کارمندان را تشخیص دهید، احتمالاً در موقعیتی هستید که اطلاعات لازم برای دستیابی به تغییرات مثبت را نیز ارائه دهید. یک توصیه احساسات منفی را کاهش می دهد زیرا کارکنان متوجه می شوند که در سفر تغییر خود شریکی دارند. آن را به یک مکالمه دو طرفه تبدیل کنید. از کارمندان بپرسید که اخبار چه احساسی در آنها ایجاد می کند. تعجب کرده اند یا ناراحت؟ در حالت ایده‌آل، هرکسی که در بازخورد مشارکت دارد، اتاق را با احساس خوشحالی و خوش‌بینی ترک می‌کند.

۳- تفویض اختیار موثر

حتی بهترین مدیران هم نمی توانند همه کارها را خودشان انجام دهند. تفویض اختیار یک از مهارت های مدیریتی بسیار مهم است که به شما این امکان می دهد تا توانایی های خود را از طریق تیم خود گسترش دهید. به علاوه واگذاری نه تنها زندگی شما را آسان‌تر می‌کند، بلکه به کارمندان اجازه می‌دهد بدانند که به شما اعتماد دارند.

چگونه روی آن کار کنیم:

مرز باریکی بین تفویض اختیار و «رئیس کردن افراد » وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که با فراهم کردن زمینه و سهام برای هر کار، تعیین انتظارات روشن و انتخاب کارمندان مناسب برای وظایف مناسب، از حالت دوم اجتناب می کنید.

۴- ارتباط با انواع تیپ های شخصیتی.

به عنوان بخشی از یک تیم، ممکن است بتوانید از فردی که شما را به روشی اشتباه راهنمایی می دهد اجتناب کنید. به عنوان مدیر یک تیم، باید بتوانید همه را رهبری و الهام بخشی کنید. هنگامی که کارکنان دارای تیپ های شخصیتی هستند که مدیران آنها معمولاً با آنها سازگار نیستند، این یک چالش خاص است.

چگونه روی آن کار کنیم:

هوش هیجانی خود، به ویژه مهارت های همدلی خود را تقویت کنید. پرورش همدلی به عنوان یک رهبر به شما این امکان را می دهد که گزارش های مستقیم خود را بشنوید و همچنین خود را جای آنها بگذارید. این به شما کمک می کند تا در هر شرایطی حرف های درستی برای گفتن داشته باشید. اگر می خواهید همدلی بیشتری را تمرین کنید، کارشناسان توصیه می کنند:

تمرکز بر اشتراکات به جای تمرکز بر تفاوت ها. جست‌وجوی فعال شباهت‌ها کمک می‌کند تا پیش‌فرض‌های بی‌پایه‌ای که می‌توانند در ارتباطات پربار تداخل ایجاد کنند، از بین ببرند.

تمرین “گوش دادن رادیکال” با توجه کامل به کارمندان، که شامل شنیدن آنچه می‌گویند و همچنین ارزیابی احساس آنها می‌شود.

۵- درک و درک سبک های کاری کارکنان.

اما پنچمین مهارت از مهارت های مدیریتی ، درک سبک های کاری کارکنان است زیرا شناختن و بهره‌گیری از نحوه‌ی کار کردن افراد، تیم شما را سازنده‌تر می‌کند – بسیار سازنده‌تر از آن‌چه اگر کورکورانه مجموعه استانداردی از فرآیندهای کاری را اجرا کنید.

نحوه کار بر روی آن:

به سطح انرژی و خلق و خوی کارکنان خود توجه کنید. کدام وظایف باعث روشن شدن آنها می شود؟ چه وظایفی دارند که پشت میزشان خمیازه بکشند؟ مشاهده ساده باید الگوهای عملی زیادی را نشان دهد. اگر ایده طبقه‌بندی‌های تمیز را دوست دارید، تحقیقات Deloitte را در مورد چهار شخصیت اصلی تجاری – پیشگامان، رانندگان، نگهبانان و ادغام‌کنندگان بررسی کنید.

۶- شناسایی و حل مشکلات پیشگیرانه.

مدیرانی که می‌توانند مشکلات تیم را قبل از اینکه دچار مشکل شوند، جستجو کرده و از بین ببرند، خود را بر تیم‌های سازنده نظارت می‌کنند.

نحوه کار بر روی آن:

جلسات هفتگی یک به یک را با هر یک از کارمندان را به صورت مستقیم میزبانی کنید تا بتوانید در مورد هر مشکلی بشنوید و سرنخ‌هایی را برای تشخیص مسائلی که ممکن است کارمندان شما نادیده گرفته شوند یا تمایلی به ذکر آنها نداشته باشند را بخوانید. این یکی از مهارت های مدیریتی است که می تواند به ارتباط بهتر شما با کارمندانتان نقش مهمی ایفا کند.

۷- حل و فصل اختلافات.

این یکی از کابوس های هر مدیر است: دو یا چند کارمند که نمی توانند کاری را انجام دهند زیرا در میانه یک دعوای زشت و خسته کننده هستند.

چگونه روی آن کار کنید:

عقل سلیم به تنهایی به شما کمکی نمی‌کند تا از این موضوع پرهیاهوی عاطفی خلاص شوید. حل تعارض کارمندان به همان لمس ظریفی نیاز دارد که تعمیر یک ساعت عتیقه میخواهد . در اینجا چند روش اقتباس شده از منابع انسانی را بیان میکنیم:

– به جای اینکه وانمود کنید که وجود ندارد یا ممکن است خود به خود برطرف شود، مشکل را تصدیق کنید.

– بگذار احساسات جاری شوند. به همه فرصت دهید تا بیان کنند که این بحث چه احساسی در آنها ایجاد می کند.

– مشکل واقعی (خارج از همه احساسات) و نیاز اساسی را مشخص کنید.

– راه حلی پیشنهاد کنید و سپس در مورد آن صحبت کنید. بحث را تا زمانی ادامه دهید که همه افراد درگیر احساس رضایت کنند. کارمندانی که با این احساس که نیازهایشان برآورده نشده است بحث را ترک می کنند، فقط عصبانی تر می شوند.

۸- تشخیص از دست دادن.

طبق گفته  OfficeVibeحدود  ۹۰٪ از کارمندان می گویند که برنامه تشخیص آنها تأثیر مثبتی بر تعامل دارد.

نحوه کار بر روی آن:

با ایده ها و الگوهای موجود به استراتژی های شناسایی کارمندان خود دامن بزنید

۹- خدمت قبل از رهبری.

در دهه ۱۹۷۰، رابرت کی گرین لیف ایده رهبری خدمتگزار را معرفی کرد. او در مقاله خود نوشت:

((یک رهبر خدمتگزار اساساً بر رشد و رفاه مردم و جوامعی که به آنها تعلق دارند تمرکز می کند. در حالی که رهبری سنتی عموماً شامل انباشت و اعمال قدرت توسط یک نفر در “راس هرم” است، رهبری خدمتگزار متفاوت است. رهبر خدمتگزار قدرت را به اشتراک می‌گذارد، نیازهای دیگران را در اولویت قرار می‌دهد و به افراد کمک می‌کند تا حد ممکن پیشرفت کنند و عملکرد بهتری داشته باشند))

ایده پشت رهبری خدمتگزار این است که مدیرانی که با طرز فکر خدمتگزار رهبری می‌کنند، تیم‌های شادتر، متعهدتر و سازنده‌تری ایجاد کنند.

نحوه کار بر روی آن:

از یک متخصص محل کار پرسید که مدیران چه کاری می توانند برای پرورش رهبری خدمتگزار انجام دهند. برخی از نکات او عبارتند از:

-متواضع باشید و به کل تیم اعتبار بدهید.

-شفاف باشید و برنامه های خود را برای آینده آشکار کنید.

-یک برنامه آموزشی کارکنان و سایر اشکال توسعه شغلی را ارائه دهید.

۱۰- متحد کردن تیم ها.

کار تیمی باعث می شود رویا عمل کند. کار تیمی با افزایش خلاقیت و بهبود عملکرد گره خورده است، به علاوه کارکنان دوست دارند بخشی از یک تیم باشند. یک مطالعه Premiere Global Services, Inc (PGI) نشان می‌دهد که ۸۸ درصد از هزاره‌ها همکاری را بر رقابت در محل کار ترجیح می‌دهند.

نحوه کار بر روی آن:

-هزاران استراتژی وجود دارد که می توانید برای تقویت کار تیمی از آنها استفاده کنید. در اینجا برخی از نکات مورد علاقه ما آمده است:

-اغلب میزبان فعالیت های تیم سازی باشید.

-کارمندان جدید یا در حال توسعه را با دوستان کهنه کار جفت کنید تا احساس کنند در خانه هستند.

-طوفان فکری در منطقه امن برگزار کنید تا افراد بتوانند سبک های ارتباطی و تفکر یکدیگر را بشناسند.

-از ابزارهای کار تیمی و همکاری مانند Slack، Trello و او کی آر استفاده کنید

۱۱- قابل دسترس بودن.

کارمندان به طور ارگانیک به سراغ مدیرانی می آیند که سوالات، مشکلات و ایده هایی دارند. این مدیران نیازی به توسعه پروتکل های گزارش دهی ندارند و به ماموریت های شناسایی می روند تا بفهمند در تیم هایشان چه می گذرد.

نحوه کار بر روی آن:

برای بهبود این مهارت مدیریتی می توانید از ترفند های زیر بهره ببرید :

میز یا دفتر خود را ترک کنید و به تیم خود سلام کنید. این رفتار دوستانه نشان می‌دهد که شما برای برقراری ارتباط با تیم خود آماده هستید و کارکنان را تشویق می‌کند که لطف کنند.

گوش دادن فعال را تمرین کنید و مطمئن شوید که به همه مسائل و نکاتی که کارمندانتان مطرح می کنند، پاسخ های خاصی ارائه می دهید. گش دادن فعال یکی از مهم ترین مهارت های مدیریتی می باشد .

بیشتر این ئها را  در مورد خود به اشتراک بگذارید، از جمله نظرات، ترجیحات و علایق مربوط به کسب و کار و شخصی.

بفهمید که کارمندان شما دوست دارند در مورد چه چیزی صحبت کنند و از آن علایق به عنوان موضوعات مورد علاقه خود استفاده کنید.

سیگنال‌های غیرکلامی خود را کنترل کنید تا از خاموش شدن مکالمه، از جمله نگاه کردن به تلفن، دست‌های ضربدری، و عبارات خسته‌کننده جلوگیری کنید.

فهرستی از سوالات باز که کارمندان را تشویق می کند تا احساسات خود را به اشتراک بگذارند، داشته باشید. (به عنوان مثال از «آن ایده را چگونه می بینید؟» استفاده می کند.)

۱۲- نمایندگی تیم.

متأسفانه، رهبری یک تیم بزرگ کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که کار خوب تیم خود را به مدیران ارشد و بقیه شرکت معرفی می کنید.

چگونه روی آن کار کنید:

حتی اگر خلاف طبیعت شما باشد، درباره کاری که تیمتان انجام می‌دهد به خود ببالید. با رؤسای بزرگ قرار ملاقات قهوه بگذارید و آنها را از هر اتفاقی که در حال رخ دادن است آگاه کنید. وقتی فردی در تیم شما ایده واقعا خوبی دارد، آن را به اشتراک بگذارید. به عنوان یک مدیر، باید دائماً برای تیم خود کمپین کنید.

۱۳- تمایل به یادگیری از تیم.

اگر به کارمندانتان این فرصت را دهید می توانند چیزهای زیادی به شما بیاموزند.

نحوه کار بر روی آن:

ابتدا گوش کنید و بعداً خود را به گوش دیگران برسانید. روسایی که همیشه ایده‌ها و برنامه‌های خود را پیش می‌برند، کار کردن با آنها خسته‌کننده هستند و تیم‌هایشان ایده‌های ارزشمندی را که ممکن است ناگفته باقی بماند، از دست می‌دهند. چه کسی می خواهد رئیس را به چالش بکشد؟ رهبرانی که ایده های تیم را ارزیابی می کنند و در صورت لزوم وارد عمل می شوند، محیطی را ایجاد می کنند که در آن تیم همیشه از یکدیگر یاد می گیرد.

 

۱۴- مواجهه استراتژیک با گفتگوهای دشوار.

اما آخرین موضوعی که یک مدیر تازه کار باید بداند مواجهه استراتژیک با گفتگوهای دشوار است. مهم نیست که چقدر کارمندان شما را دوست دارند و به شما احترام می گذارند. هیچ راهی برای جلوگیری از گفتگوهای ناخوشایند وجود ندارد، بنابراین بهترین برنامه این است که در صورت وقوع، برنامه ای برای مقابله با آنها داشته باشید.

نحوه کار بر روی آن:

مثل همیشه، هاروارد بیزینس ریویو مجموعه ای عالی از توصیه ها را برای مقابله با این معمای ناراحت کننده در محل کار دارد:

به جای تمرکز بر این که چطور ممکن است اوضاع بد پیش برود و منجر به نفرت همگانی شود، نکات مثبتی را که ممکن است از گفتگو بیرون بیاید در نظر بگیرید (مثلاً وضوح کامل و شادی کامل).

نفس عمیق بکشید تا خود را آرام کنید.

چند نکته کلیدی را برای هدایت مکالمه دشوار بیان کنید، اما از خواندن از روی متن خودداری کنید. آماده باشید تا مکالمه را در جایی که همکارانتان می خواهند انجام دهند دنبال کنید.

واقعاً به دیدگاه ها و احساسات دیگر گوش دهید و به آنها احترام بگذارید. تمام تلاش خود را بکنید که تصور نکنید حق با شماست.

مکالمه را آهسته و پیوسته نگه دارید.

هدف یک قطعنامه را در ذهن داشته باشید. مهم نیست که چقدر مکالمه سخت می شود، به یاد داشته باشید که هدف شما ارائه راه حل هایی برای مشکل موجود است.

جمع بندی

ما در مقاله بالا سعی کردی بخشی از وظایف و رفتار های یک مدیر تازه کار را بیان کنیم تا بتوانیم به شما  در مدیریت ساده تر و مناسب همراهی کنیم اما هم شما میدانید هم ما که یک مقاله برای منحصر به فرد بودن کافی نیست از این رو ما به شما مقالات < مدیریت تیم، چیزهایی که نمی دانستید!> و < مدیریت تیم از گهواره تا گور>را مطالعه کنید راستی نرم افزار او کی آر هم میتونه خیلی کمکت کنه

‫5/5 ‫(1 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماخدماتتماس
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است