استفاده از نرم افزار OKR چه فوایدی دارد؟

نرم افزار OKR

راه‌های زیادی برای تعیین اهداف کارکنان وجود دارد.یکی از متداول‌ترین بروزترین روش‌هایی که توسط شرکت‌های مختلفی استفاده می‌شود هدف گذاری بر مبنای OKR است.OKR به شما و تیمتان کمک می‌کند تا اهدافی که مد نظر دارید را به کارمندان منتقل کنید و مسیر رسیدن به آن‌ اهداف را شفاف و مشخص کنید.البته گاهی اوقات پیاده سازی OKR به آسانی ممکن نیست.چون تعیین، واگذاری و پیگیری اهدافی که به اعضای تیم داده‌اید احتیاج به زمان و تلاش زیادی دارد.البته شما می‌توانید با استفادده از یک نرم افزار OKR تا حد زیادی این مشکلات را حل کنید.

حالا بریم تا بیشتر با مزابای نرم افزار OKR آشنا بشیم.

 

واگذاری اهداف به اعضای تیم:

قابلیت واگذاری اهداف از ویژگی‌هایی است که هر برنامه هدف گذاری از جمله نرم افزار OKR دارد.این ویژگی به مدیران کمک می‌کند تا بدون درگیری مستقیم با اهداف آن‌ها را به کارمندان واگذار کنند و مسیری که باید طی شود را مشخص کنند.همچنین مراحلی مانند جلسات که پیش از این برای واگذاری اهداف مرسوم بود نیز با این روش حذف می‌شوند.

اولویت بندی آسان:

احتمالا برای همه ما روزهایی وجود داشته که به دلیل وجود اهداف مختلف اولویت‌های اصلی‌مان را فراموش کرده‌ایم و نتوانستیم نقطه شروع فعالیتمان را پیدا کنیم. اما در این مواقع تشریح کردن اهداف و نتایج کلیدی‌ در نرم افزار OKR این بی‌نظمی را از بین می‌برد.همچنین کمک می‌کند تا در شروع هر روزی فعالیت‌هایمان را با اولویت‌ها تنظیم کنیم تا فعالیت‌ها به بهترین نحو صورت بگیرد.

مشاهده میزان پیشروی اهداف:

همانطور که می‌دانید در هدف گذاری OKR ما میزان نزدیک شدن به اهداف را با نتایج کلیدی می‌سنجیم. نرم افزار OKR به مدیران این قابلیت را می‌دهد تا بتوانند در هر لحظه میزان پیشروی سایر تیم ها را ببینند و با توجه به عملکردشان به آن‌ها بازخورد بدهند. در صورت لزوم می‌توانند تصمیم بگیرند تا اهداف یا نتایج کلیدی جدیدی تعریف کنند.

ارتقا کار تیمی:

OKRهای تیم‌ها و سازمان معمولا برای تمام کارمندان قابل مشاهده است. این ویژگی به تیم‌ها کمک می‌کند تا وضعیت سایر تیم‌ها و کارمندان را رصد کنند تا متوجه بشوند سایر کارمندان مشغول انجام چه فعالیت‌هایی هستند. اگر هم نیاز بود با سایر بخش‌ها همکاری کنند تا سریع‌تر و آسان‌تر به اهداف اصلی سازمان برسند.

 

نرم افزار OKR هدف‌سنج با در اختیار گذاشتن این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا به راحتی OKR را در تیم‌تان پیاده کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه درباره ماخدماتتماس
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است